۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۱۳۲
مسؤول حوزه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

مشروعیت نظام به ولایت فقیه و حجیتش به حضور مردم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تأکید کرد: مشروعیت جمهوری اسلامی به وجود نظام ولایت فقیه و حجیتش نیز منوط به حضور مردم است.
حجت الاسلام طباطبايي نسب - مسؤول حوزه شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور حجت الاسلام طباطبايي نسب - مسؤول حوزه شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور
حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی نسب، مسؤول حوزه سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری بیش از 30 انتخابات در 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی را نشان از بهترین نوع دموکراسی دینی و مردم سالاری دانست.


وی با بیان این که مشروعیت جمهوری اسلامی به وجود نظام ولایت فقیه و حجیتش نیز منوط به حضور مردم است، خاطر نشان ساخت: حضور ملت که همان حجیت نظام اسلامی است با شرکت مردم در انتخابات تجلی پیدا می کند.

رعایت قانون ملاک اخلاق انتخاباتی است

وی با بیان این که رعایت قانون ملاک اخلاق انتخاباتی است، اظهار کرد: مطرح کردن مسایلی کذب در راستای کم رنگ کردن نقش نظارت شورای نگهبان از سوی برخی از جناح ها، اشخاص سیاسی و یا کاندیداها پس از عدم صلاحیت و رأی نیاوردن در انتخابات، تعرض به قانون و نوعی غیر اخلاقی است.

حجت الاسلام طباطبایی نسب با بیان این که رعایت اخلاق از مقدمات تشکیل انتخابات اسلامی است، ابراز داشت: مسؤولان و مدیران اجرایی، کاندیداها و ملت سه طیف مهم رعایت کنندگان اخلاق انتخاباتی است.

انتخاب اصلح به معنای رعایت منش انتخاباتی از سوی مردم است

وی امانتداری و شفاف سازی از سوی مسؤولان اجرایی، عدم تخریب چهره رقیبان و تبیین واقعیت ها از سوی کاندیداهای مجلس نهم را از ویژگی های رعایت اخلاق انتخاباتی خواند و افزود: ادای تکلیف و انتخاب اصلح به معنای رعایت منش انتخاباتی از سوی مردم است.

ایجاد نشاطی کاذب با وعده های دروغین

مسؤول حوزه سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر این که به یقین اگر این اخلاق انتخاباتی از سوی سه گروه ذکر شده رعایت شود، ضامن مسؤولیت پذیری مردم برای شرکت در انتخابات است، عنوان کرد: متأسفانه برخی از کاندیداها با وعده های دروغین، نشاط کاذبی به جامعه می دهند که باید گفت این نوع نشاط، مقطعی است.

حجت الاسلام طباطبایی نسب ادامه داد: جمهوری اسلامی یک جامعه ای در حال رشد است و لازمه این تکامل تضارب آراست، از این رو اگر نقدی بجا باشد بی تردید برای ترقی جامعه ما مفید خواهد بود، اما اگر نقدی غیر منصفانه باشد عامل پسرفت جامعه ایران اسلامی می شود.

وی همچنین در ادامه سخنانش استعفای برخی از کاندیداها در صورت وجود داوطلبان اصلح را در جهت اخلاق انتخاباتی ندانست و بیان کرد: کسی که احساس تکلیف کرده و در صحنه میدان حاضر شده، نباید در وسط راه به خاطر سایر کاندیداها میدان را خالی کند.

مسؤول حوزه سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: همگان انتخابات را فرصتی طلایی بدانند که اگر از آن به خوبی استفاده نشود؛ تبدیل به تهدیدی جدی برای نظام خواهد شد./9463/ت302/س
ارسال نظرات