۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۲۳۳۲۱
در بیانیه ای مشترک؛

علمای شیعه کویت توهین به ساحت مقدس امام زمان را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ 32 تن از علمای شیعه کویت توهین یکی از نویسندگان این کشور به امام زمان (عج) را محکوم کردند.
علماي شيعه کويت
به گزارش خبرگزاری رسا، 32 تن از علمای شیعه کویت در بیانیه ای مشترک توهین یکی از نویسندگان این کویت به ساحت مقدس حضرت امام زمان (عج) را به شدت محکوم و بر لزوم برخورد با او تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: تجاوز به حریم مقدس امام زمان (عج) در ادامه سلسله تجاوزهایی است که به مذهب,عقاید و مقدسات اهل بیت (ع) انجام می گیرد. این تجاوزها از حد گذشته و دیگر نمی توان در قبال هتک حرمت مقدسات سکوت اختیار کرد خصوصا در شرایط بسیار حساسی که منطقه و کشور در آن قرار گرفته است.

علمای کویت با اشاره به اینکه این توهین ها مورد رضای هیچ کدام از شهروندان کویتی نیست، افزودند: اطمینان کامل داریم که این توهین ها از سوی جامعه مورد محکومیت قرار می گیرند و از همگان می خواهیم به ریسمان خداوند تمسک جسته، از ساحت اهل بیت (ع) دفاع کرده، به مقدسات اسلامی احترام بگذارند و از توهین به عقاید دیگران که به گسترش فتنه منجر می شود به شدت خودداری کنند.

علمای شیعه کویت بر لزوم اجرای عادلانه قانون تاکید کرده و اظهار داشتند: از جهات مسوول می خواهیم مسوولیت پذیر باشند و قانون را در قبال همه شهروندان به صورت یکسان اجرا و نسبت به چنین مواردی با شهروندان با تبعیض رفتار نکنند.

این علما نسبت به تهدید قرار گرفتن وحدت ملی هشدار داده و تصریح کردند: مسوولان اگر در قبال چنین مواردی عدالت را رعایت نکرده و تبعیض قائل شوند باید در انتظار بی اعتمادی مردم باشند و عواقب وخیمی را برای ثبات کشور عزیزمان رقم خواهند زد.

در بخش پایانی این بیانیه تاکید شده است: از همه مومنان می خواهیم به مطالبات خود در قبال تحقق عدالت، رفع تبعیض و مجازات نویسنده این مقاله موهن ادامه دهند.

گفتنی است انتشار مقاله ای توسط محمد الملیفی درباره امام زمان (ع) و هتک حرمت ساحت مقدس این امام (ع) سبب خشم شیعیان و تجمع آنان در میدان الاراده و در برابر ساختمان مجلس این کشور شد.

درخواست سلب تابعیت این نویسنده کویتی به این دلیل صورت می گیرد که دولت کویت چندی پیش تابعیت شیخ یاسر الحبیب را به دلیل توهین به عائشه همسر پیامبر سلب کرد.

علمای امضا کننده این بیانیه عبارتند از: سید محمدباقر المهری، سید مرتضی المهری، شیخ احمد الهندال، شیخ یوسف ملا هادی، شیخ حامد عبدالرزاق، شیخ یعقوب ملا یوسف، شیخ حسین المعتوق، شیخ هانی شعبان، شیخ جابر جویر، شیخ صادق بوعباس، شیخ رجب علی رجب، سید حسین القلاف، شیخ حسن المحمید، سید فاخر القلاف، سید مجتبی المهری، سید هاشم الهاشمی، شیخ احمد حسین، شیخ محمد کرم، شیخ علی الجدی، شیخ جهاد الخیاط، شیخ بدرصفر، شیخ محمد اشکنانی، شیخ مرتضی فرج، شیخ محمد شهاب، سید محمد الحسینی، شیخ احمد الامیر، شیخ حامد الصالح، شیخ ابراهیم المزیدی، شیخ محمد الجزاف، شیخ عبدالله الدشتی، سید حسین القلاف البحرانی و شیخ محمد جمعه بادی./980/ب902/گ
ارسال نظرات