۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۲۳۵۰۳
نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا:

شورای نگهبان ضمانت اسلامی بودن نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) در خصوص تلاش برخی جهت کمرنگ کردن نقش و جایگاه شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: این اقدامات به یقین خلاف قانون بوده و فراتر از یک بی اخلاقی انتخاباتی است چرا که شورای نگهبان، ضمانت اسلامی بودن نظام است.
شوراي نگهبان
حجت الاسلام سیداحمد حسینی، نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع), در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص معیارهای انتخابات اسلامی اظهار کرد: آیه شریفه «ان اکرمکم عندالله اتقیکم...» معیاری کلی است که در همه موارد خصوصا مواردی که به شئون مسلمین مربوط است باید مد نظر قرار گیرد.

اخلاق، تقوا و تخصص نخستین شاخصه های نماینده اصلح

وی با اشاره به برکات رعایت اخلاق انتخاباتی افزود: اما در موارد مختلف، به تناسب جایگاه، معیارهای دیگری نیز بر آن افزوده می شود به عنوان مثال، کسی که در یک موسسه اقتصادی بخواهد کار کند قطعا باید در کنار اخلاق و تقوا از تخصص لازم نیز برخوردار باشد.

منتقدین استکبارستیزی، اصل نظام را نشناخته اند

حجت الاسلام حسینی در پاسخ این سوال که آیا استکبارستیزی در جهت حفظ هندسه الهی نظام قرار دارد، ابراز داشت: اگر کسی از این موضع نظام انتقاد کند در واقع اصل نظام را نشناخته است چرا که اصل نظام اسلامی، بر پایه استکبارستیزی بنا نهاده شده و از شعارهای محوری انقلاب بوده است از این رو انتقاد از استکبارستیزی، آب به آسیاب دشمن ریختن است و چنین کسی نمی تواند وکیل مورد اعتمادی برای مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) در ادامه تأکید کرد: نظام اسلامی بر پایه این اصل شکل گرفته و استمرار آن نیز بر همین اساس است؛ اگر می خواستیم با استکبار کنار بیاییم که تاکنون با این همه موانع و تحریم و جنگ و.... مواجه نبودیم.

کسی که التزام عملی به ولایت فقیه ندارد منافق است

وی در خصوص اهمیت التزام عملی به ولایت فقیه به عنوان یکی از معیارهای انتخاب اصلح، افزود: کسی که ولایت فقیه را قبول نداشته یا تنها در ظاهر مدعی پیروی ولایت فقیه است و التزام عملی بدان ندارد، در واقع در جبهه دیگری قرار داشته و اصول نظام را قبول ندارد چه رسد به رعایت اخلاق انتخاباتی.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: کسی که شعار اسلام و ولایت فقیه بدهد ولی التزام عملی بدان نداشته باشد منافق است و نمی تواند نماینده مردمی باشد که تا پای جان برای حفظ اصولی چون استکبارستیزی و ولایت فقیه ایستاده اند.

شورای نگهبان، ضمانت اسلامی بودن نظام است

وی در خصوص تلاش برخی جهت کمرنگ کردن نقش و جایگاه شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: این اقدامات قطعا خلاف قانون بوده و فراتر از یک بی اخلاقی انتخاباتی است چرا که شورای نگهبان، ضمانت اسلامی بودن نظام است؛ امام خمینی(ره) بر اهمیت آن تأکید داشتند، در قانون اساسی یک اصل محوری است و پیش از انقلاب، در دوران مشروطه نیز علمای بسیاری جان خود را گذاشتند تا از طریق نظارت و امضای علما، مشروطه را مشروعه کنند.

انتخابات یکی از بهترین فرصت ها جهت انعکاس وحدت و استقلال امت است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) یاداور شد: استدلال و وحدت ملت باید نشانه ها و بروزهایی داشته باشد که انتخابات یکی از بهترین فرصت ها جهت انعکاس وحدت و استقلال امت است، ضمن این که رزمایشی در برابر توطئه های دشمن که بر اساس حضور و حمایت مردم تنظیم می شود، به شمار می آید.

وی با اشاره به اعلام وجوب شرکت در انتخابات از سوی مراجع، اظهار کرد: مسأله انتخابات اکنون برای ما مسأله ای اساسی است که باید مورد اهتمام همه مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که دشمنان ما به کمرنگ کردن حضور مردم امید بسته اند و فشار می آورند، تأکید کرد: ملت ما مردمی هستند که در هر مقطعی که احساس کنند دشمن دست گذاشته است، احساس مسؤولیت کرده و به صحنه می آیند و با حضور پرشور خود در انتخابات، پاسخ مناسبی به دشمن خواهند داد./930/ت302/س
ارسال نظرات