۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۲۳۷۸۰

خوزستان برای یک رقابت پر شور انتخاباتی آماده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اعلام رسمی آغاز تبلیغات نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خوزستان برای یک رقابت پر شور آماده می‌شود.
حال و هواي انتخابات در ايران حال و هواي انتخابات در ايران شور و شوق انتخاباتي در ايران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شهرهای استان خوزستان با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حال و هوای انتخاباتی به خود گرفت.

از نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه، هواداران نامزدهای انتخاباتی تأیید صلاحیت شده برای حوزه های انتخاباتی خوزستان، با توزیع بروشور، کارت و سی دی های تبلیغاتی و همچنین نصب پلاکارد بر روی مکان های مشخص شده، اقدام به معرفی نامزدها برای آشنایی هرچه بیشتر مردم کردند.

ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی نیز در نقاط مختلف شهرها تشکیل شده به طوری که از هر کوچه و خیابان آوای فرا رسیدن انتخابات به گوش می رسد.

مردم خوزستان نیز در نخستین روز آغاز تبلیغات با شور و شوق خاصی از این روز استقبال کرده تا با حضوری گسترده در انتخابات و انتخاب اصلح مشت کوبنده ای بر دهان مستکبران و منافقان داخلی و خارجی نظام زده و به مقتدای خود یعنی حضرت آیت الله خامنه ای لبیک گویند و در تعیین سرنوشت آینده کشور هر چه بیشتر مشارکت داشته باشند.

در این استان ولایتمدار مکان‌هایی برای مناظره نامزدهای انتخاباتی مشخص شده و بدین صورت هر روز چندین نامزد انتخاباتی با یکدیگر به مناظره می‌پردازند که پیش بینی می شود با استقبال مردم مواجه شود.

همچنین مکان هایی نیز برای نصب پوستر و پلاکارد در برخی از شهرهای استان مشخص شده تا بدین صورت نامزدهای انتخاباتی بتوانند تبلیغات خود را به شیوه مطلوبی انجام دهند.

قابل ذکر است نامزدهای انتخاباتی می بایست بر اساس قانون عمل کرده و از هر گونه انجام تبلیغات غیر قانونی پرهیز کنند، که برخی از این قوانین به شرح ذیل است؛

هیچ کس حق ندارد آگهی تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی را که در محل های مجاز الصاق گردیده در زمان قانونی تبلیغات پاره و یا معدوم یا مخدوش نماید و عمل مرتکب جرم محسوب می‌شود.

انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارت خانه ها، ادارات، شرکت های دولتی، مؤسسات وابسته به دولت، شهرداری ها، شرکت ها و سازمان های وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می‌شود.

هرگونه الصاق و نصب اعلامیه، عکس، پوستر، بنر و پارچه های تبلیغاتی در غیر مکان های مشخص شده ممنوع است و مأمورین انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی باید نسبت به امحاء آنها اقدام نموده و متخلفین را جلب و به مقامات قضایی تحویل نمایند. استنکاف از این وظیفه جرم محسوب می‌شود.

ستادهای تبلیغات انتخاباتی تنها در مراکز بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها دایر می‌گردد در شهرهای بزرگ در هر منطقه شهرداری، یک محل به عنوان ستاد انتخاباتی می‌تواند دایر گردد. در مواردی که یک منطقه‌، چند عنوان از عناوین فوق الذکر را داشته باشد در حکم یک عنوان می‌باشد.

داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می‌توانند شایستگی های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح نمایند و هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع بوده و متخلفین طبق مقررات مجازات خواهند شد.

گفتنی است تبلیغات کاندیداها تا پایان روز ۱۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت./9465/پ202/ص
ارسال نظرات