۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۴۰۷۰
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

هر فردی در قبال رای خود مسؤولیتی الهی دارد

خبرگزاری رساـ مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: در سال‌های دفاع مقدس شرایط در بسیاری از مناطق کشور نامناسب بود و برخی شهرها مورد هجوم دشمن بود؛اما همچنان امام خمینی (ره) بر برگزاری پرشور انتخابات تاکید داشتند.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، عصر روز گذشته در مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار داشت: اختیارات مجلس شورای اسلامی منحصربه‌فرد است و به همین دلیل اگر نمایندگانی که به مجلس راه می‌یابند کارشناس باشند، این مسئله در خروجی و نتیجه عملکرد مجلس مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر حضور همه در انتخابات تصریح کرد: امام خمینی (ره) اهتمام بسیاری به مساله انتخابات و رای مردم داشتند و نقش مردم را در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور بسیار پررنگ می‌دانستند.

حجت الاسلام شفیعی افزود: پس از انتخاب نمایندگان از سوی مردم و تدوین پیش‌نویس قانون اساسی، امام (ره) فرمود که این پیش‌نویس هم باید به رای گذاشته شود و به این ترتیب سومین انتخابات سراسری در کشور پس از پیروزی انقلاب هم در همان سال برگزار شد و حتی در سال‌های دفاع مقدس هم که شرایط در بسیاری مناطق کشور نامناسب بود و برخی شهرها بمباران می‌شدند، امام خمینی (ره) بر برگزاری پرشور انتخابات تاکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی موج انتخابات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه‌ها به شتاب و خیز موج ریاست جمهوری نیست، زیرا انتخابات مجلس حس و حال شهری دارد، با این وجود وظیفه‌ای که بر عهده تک‌تک ما است کم‌رنگ نمی‌شود، حتی دانشجویانی که از شهرستان‌های مختلف در فضای دانشگاه‌ها حضور دارند هم نقش مهمی در انتخابات بر عهده دارند و حضورشان در انتخابات تعیین‌کننده است.

مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، افزود: انتخابات مجلس نهم 12 اسفندماه برگزار می‌شود و زمان برای بررسی کاندیداها وجود دارد؛ دانشجویان را به مشورت با کارشناسان و بررسی سوابق افراد توصیه می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکل‌های اسلامی دانشجویی هم در این زمینه فعالیت‌هایی دارند و در برخی دانشگاه‌ها هم مناظره‌های خوبی طراحی شده و به این ترتیب فرصتی فراهم شده تا کاندیداها خود را عرضه کنند و در نهایت افراد، فرد مناسب را تشخیص بدهند.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: تشخیص این که به چه کسی باید رای داد کار آسانی نیست و به‌ویژه در برخی شرایط و پیچیدگی‌های سیاسی، انتخاب شایسته‌ترین یک کار دشوار است؛ در فضای کشور به نمایندگانی نیاز داریم که به مسئولیت خود در قبال انقلاب اسلامی عمل کنند و مصالح کشور را در نظر بگیرند و وابسته به مصالح و منافع اشخاص و جریان‌ها نباشند.

وی گفت: به نمایندگانی نیاز داریم که به سوگندی که یاد می‌کنند وفادار باشند، در زمان تبلیغات انتخابات همه کاندیداها حرف‌های خوب می‌زنند و طرح‌هایی را مطرح می‌کنند، ولی بررسی سوابق و عملکرد اشخاص و ارتباط آن‌ها با جریان‌ها و کانون‌ها مهم است؛ هر فردی در قبال رای خود مسئولیتی الهی دارد./9458/د102/ص
ارسال نظرات