۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۲۴۰۷۶
نیمه دوم اسفند ماه آغاز می شود؛

اعزام کاروان های دانشجویی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب

خبرگزاری رساـ کاروان های دانشجویی راهیان نور از سراسر کشور در نیمه دوم اسفند ماه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.
راهيان نور

علیرضاعلیزاده ‌حداد رئیس سازمان بسیج دانشجویی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اعزام کاروان‌های دانشجویی راهیان‌نور اظهارداشت: این کاروان ها از سراسر کشور و از نیمه دوم اسفند ماه تا پایان فروردین ماه سال 91 به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.

وی با بیان این که در این مدت حدود 4 هزار دانشجو در قالب‌ کاروان های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند گفت: از دانشگاه‌های استان نیز گروه هایی جهت بازدید از مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد. برگزاری پیاده‌روی در مسیر اهواز تا شلمچه با عنوان در مسیر عرشیان در مدت اعزام کاروان های راهیان نور از سوی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان برنامه ریزی شده است.

علیزاده حداد با اشاره به اهدای بسته ‌های فرهنگی به کاروان های راهیان نور گفت: این بسته ها حاوی لوح فشرده، ویژه‌نامه‌های نوشتاری و وصیت‌نامه شهدا می باشد که در این مدت بین کاروان های راهیان نور توزیع می شود. هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور این است که الگوهای یک جوان مسلمان و متعهد را به دانشجویان امروز بازگو نماییم تا در زندگی سرلوحه امور خود قرار دهند.

35 گروه دانشجویی در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند

وی اظهار داشت: 15 گروه دانشجویی از دانشگاه‌های خوزستان و 20 گروه از سایر دانشگاه‌های کشور در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.  اردوهای جهادی به منظور رفع مشکلات و خدمات‌رسانی به مناطق محروم، در دو مقطع زمانی قبل و بعد از عید نوروز در بخش های مختلف استان خوزستان انجام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خوزستان افزود: از برنامه های عمرانی این دوره می توان به تکمیل سه مسجد در روستاهای اروندکنار و خرمشهر و ساخت و تکمیل دو مدرسه سه کلاسه در روستاهای توابع ایذه اشاره کرد.

علیزاده حداد با اشاره به لزوم برنامه های فرهنگی در کنار توسعه عمرانی اظهار داشت: همزمان با فعالیت های عمرانی در راستای تقویت بنیان عقیدتی مردم در این مناطق کلاس های آموزشی احکام، قرآن و عقاید برگزار می شود

وی با بیان این که اردوهای جهادی با عنوان سفیران تلاش و مجاهدت برگزار خواهند شد گفت: 350 نفر از خواهران و براداران بسیجی و جهادگر شرکت با حضور در این طرح در عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی در مناطق محروم شهرستان های آبادان، خرمشهر، ایذه، باغملک، دهدز به فعالیت خواهند پرداخت./9464/ت303/ص

ارسال نظرات