۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۴۹۵۴

چند خبر کوتاه از استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ انتشار کتابچه امام عشق در زنجان و معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش زنجان قیدار با امام جمعه این شهر از مهم ترین اخبار کوتاه استان زنجان است.
چند خبر کوتاه از استان زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام یعقوب موسوی، امام جمعه موقت زنجان، امروز در جمع مردم استان زنجان در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان اظهار داشت: ملت ایران عملا ثابت کردند که هرگز تسلیم تبلیغات بی اساس دشمن نمی شوند.

وی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران حاصل خون هزاران شهید است، گفت: این شهدا برای دفاع از حاکمیت قرآن و تمامیت ارضی شهید شدند و مردم ایران در صحنه های مختلف ثابت کردند که هرگز به خون شهدا پشت نمی کنند.

امام جمعه موقت زنجان ادامه داد: حضور حداکثری و آگاهانه ملت بزرگ ایران در صحنه انتخابات 12 اسفند مجلس شورای اسلامی شکستی برماه ها تلاش و جوسازی های آمریکا و ایادی استکبار برای تاثیر گذاشتن بر حضور ملت ایران بود.

حجت الاسلام موسوی از منتخبان استان در مجلس نهم خواست با تمام توان در راستای رفع مشکلات مردم استان به خصوص قشر جوان که دارای پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی هستند تلاش کنند

کتابچه امام عشق منتشر شد

در راستای اشاعه ترویج اندیشه ها و افکار والای حضرت امام خمینی (ره) کتابچه ای با عنوان امام عشق به همت حوزه هنری اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان چاپ شد.

این کتابچه در قطع جیبی چاپ و منعکس کننده 70 مورد از خصوصیات اخلاقی، فرمایشات و گفتار امام راحل می باشد.

گفتنی است، تعدادی تابلو از تصاویر امام(ره) و مقام معظم رهبری بصورت رومیزی و دیواری چاپ و دراسفند ماه سالجاری در قالب بسته های فرهنگی در اختیار هنرمندان، نهادهای فرهنگی و علاقمندان قرار گرفته است.

کانون های مساجد بهترین مرکز تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب هستند

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در دیدار با اعضای دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به جنگ نرم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد بهترین مرکز تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب هستند.

وی با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد کشور بر اهمیت فعالیت های فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: خداوند پس از خلق بشر به منظور سعادت انسان در دنیا و آخرت در اجرای کار فرهنگی قدم گذاشت.

حجت الاسلام دشتکی به دوران پهلوی و طاغوت در ایران اشاره کرد و گفت: کشوری که ابرقدرت های غرب و شرق از آن حمایت می کردند به جهت اعتقادات دینی و باورهای اسلامی سرنگون شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مساجد خاستگاه فعالیت های فرهنگی است، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر نتوانیم در حوزه فرهنگی موفقیت کسب کنیم نمی توانیم در حوزه های دیگر به جایی برسیم.

انسان‌شناسی مبنای امور تربیتی اسلامی است

حجت‌الاسلام علی طهماسبی، امام جمعه قیدار در همایش معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش زنجان با اشاره به ابعاد مادی و معنوی انسان تصریح کرد: ابعاد مادی و معنوی وجود انسان مکمل همدیگر بوده و هر یک بدون وجود دیگری نمی‌تواند وظایف خود را انجام دهند.

وی بعد معنوی انسان را افضل‌تر از بعد مادی عنوان کرد و اظهار داشت: انسان باید بعد مادی خود را در اختیار بعد معنوی قرار دهد، تمرین دادن بعد مادی موجب رشد معنوی و عروج انسان به درجات بالا است.

حجت الاسلام طهماسبی انسان‌شناسی را مبنای امور تربیتی و تربیت اسلامی در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: وظیفه مربیان، راهنمایان، علما و معلمان نابود کردن غرایز نیست چراکه انسان بدون غرایز انسان نیست.

وی با اشاره به اینکه تربیت زمانی اتفاق می‌افتد که روح را به دین و خدا پیوند داد، اضافه کرد: وصل کردن انسان به خدا از وظایف مربی تربیتی و پرورشی محسوب می‌شود.

وی از ازدواج و نهاد خانواده به عنوان مقدس‌ترین بنا در اسلام یاد کرد و افزود: ازدواج به معنی اشباع ضابطه‌مند و در چارچوب غرایز هر فردی به شمار می‌رود./935/پ202/س

ارسال نظرات