۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۰۲۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

کانون مساجد نماد حفظ وحدت در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان نماد حفظ وحدت در جامعه اسلامی و بهترین عنصر برای جذب جوانان یاد کرد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در آستانه سالروز تشکیل کانون فرهنگی و هنری مساجد در جمع خبرنگاران گفت: مسجد بهترین پایگاه برای حفظ وحدت در جامعه اسلامی است و کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهترین عنصر برای جذب جوانان مسجدی محسوب می شود که توجه به این مراکز مهم ضروری است.

وی با اشاره به کارکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اذعان کرد: کارهای فرهنگی با ایجاد انگیزه و رغبت بستر حضور جوانان را در مسجد فراهم می آورد و آنان را با تقوا، نماز و بندگی خدا نزدیک می سازد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان تلاش دشمنان در تهاجم فرهنگی، اظهار کرد: بالا بردن بار فرهنگی، اعتقادی و دینی جوانان در عصر حاضر از وظایف ذاتی کانون های فرهنگی هنری مساجد است که باید به این بخش از کارکرد کانون توجه ویژه داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: افزایش بصیرت، دوری از شعار گرایی، ایجاد تعاون و همکاری از مهم ترین کارکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی اذعان کرد: کانون های مساجد با ایجاد وحدت و انسجام در اقشار مختلف به ویژه جوانان اقتدار، پیروزی و عزتمندی مسلمانان را تقویت کرده و پایه اعتقادی جوانان را در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی مستحکم تر می سازد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه عنوان کرد: مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد تلاش نمایند با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متنوع و پربار، نونهالان و نوجوانان را برای انس با مساجد ترغیب کنند.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا فضای فرهنگی و هنری مساجد با حضور جوانان و یاری جستن از پیشکسوتان امور مساجد مکانی معنوی باشد تا شهروندان یا ساکنین آن محدوده فعالیت های موثر انجام و ارایه کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش بسیار مهمی در همه عرصه های زندگی دارند که باید به این مراکز عنایت ویژه داشت./950/پ202/ع

ارسال نظرات