۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۲۵۰۵۴
راهیان نور(2)؛

بازدید بیش از دو هزار روحانی و طلبه از مناطق عملیاتی

خبرگزاری رسا ـ فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور اظهار داشت: در سال جاری پیش بینی حضور 4 میلیون نفر در مناطق عملیاتی می شود.
سردار علي فضلي، جانشين سازمان بسيج مستضعفين کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور، شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پادگان شهید رستم‌پور خوزستان، با بیان این که در سال جاری پیش بینی حضور 4 میلیون نفر در مناطق عملیاتی می شود، گفت: سال گذشته 2 میلیون و 930 هزار و 476 نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور به صورت سازماندهی شده و مردمی از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

وی اظهار داشت: از این تعداد، 16 هزار نفر اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و 36 هزار نفر خانواده آنان، 20 هزار و 172 نفر روحانی و طلبه،700 هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان، 175 هزار دانشجوی برادر و خواهر شیعه و سنی که توفیق شرف حضور در مناطق عملیاتی غرب، جنوب و شمال غربی کشور را داشتند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفان یادآور شد: در خوزستان هرشب پنج رزمایش و نمایش رزمی در اردوگاه‌های شهید احمدی روشن، شهید مسعودیان، شهید فرجوانی، شهید حبیب اللهی و شهید زین‌الدین به طور پیوسته برای دانش آموزان و دانشجویان در حال برگزاری است.

اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دریایی

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور در ادامه سخنانش از راه‌اندازی عرصه جدیدی از اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: در سال جاری عرصه راهیان نور دریایی ویژه دانشجویان، اساتید و اقشار متخصص پیش‌بینی شده است.

وی آشنایی با مجاهدت رزمندگان در دریاها برای حفظ جزیره خارک و جلوگیری از قطع صادرات نفت از این پایانه حساس اقتصادی از جمله اهداف تشکیل این برنامه‌ها نوین است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفان اضافه کرد: این کاروان ها در سه استان جنب خلیج فارس بوشهر، هرمزگان و خوزستان در حال اجراست.

این مقام مسؤول با اشاره به حمایت ها و پشتیبانی دولت از برنامه‌های فرهنگی و معنوی همچون راهیان نور، بیان داشت: رییس جمهور از سال 88 همگان به ویژه استانداران را برای همکاری و پشتیبانی از کاروان های راهیان نور مکلف کردند.

وی با بیان این که پشتیبانی مادی و معنوی دولت از این برنامه ها موجب حل بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه، افزود: خوشبختانه هماهنگی‌های مطلوبی و همچنین ایجاد رقابتی سالم در خدمات رسانی میان دستگاه‌های اجرایی در زمینه زیرساخت‌ها، نگهداری زیارتگاه‌ها و سایر موارد شده است.

فضلی در پایان سخنانش به حضور جمع زیادی از خانواده ها به صورت خودجوش در مناطق عملیاتی اشاره و تصریح کرد: همه ساله خانواده ها طی سفرهای نوروزی از مناطق جنگی بازدید می کنند./9463/پ202/ص
ارسال نظرات