۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۱۴۷

جانبار 70 درصد تبریزی به خیل شهدا پیوست

خبرگزاری رسا ـ پیکر جانباز 70 درصد، شهید رسول رنجبر حق پرست امروز بر دوش نمازگزاران جمعه تبریز تشییع شد.
تشييع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پیکر پاک جانباز 70 درصدی نخاعی دوران دفاع مقدس، شهید رسول رنجبر حق پرست امروز پس از اقامه نمازجمعه تبریز، بر دوش نمازگزاران تشییع شد.

این شهید والامقام، پس از تحمل سال ها رنج و تحمل بیماری، روز گذشته به جمع خیل شهدا و یاران سرافزار شهیدش در دوران هشت سال دفاع مقدس پیوست.

بنا بر این گزارش ، پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز، پیکر شهید «رسول رنجبرحق‌پرست» با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم پس از تشییع بر دوش مردم شهیدپرور تبریز در معراج شهدای وادی رحمت تبریز کنار هم‌رزمانش آرام گرفت.

«رسول رنجبرحق‌پرست» جانباز شهید دوران دفاع مقدس در دهم شهریور ماه سال 60 در مناطق عملیاتی جنوب به علت برخورد ترکش به ناحیه کمر دچار ضایعه نخاعی شده و سال‌ها رنج مجروحیت را با خود به همراه داشت.

شهید رنجبرحق‌پرست از مدتی قبل با عارض شدن نارسایی کلیه‌ها، مجبور به بستری شدن در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز شد که به دنبال این عارضه حال وی با وخامت مواجه شد.

آن شهید والامقام که روز دهم شهریور ماه سال 1360 در منطقه عملیاتی جنوب کشور بر اثر اصابت ترکش از ناحیه کمر قطع نخاع شده و اخیرا به دلیل نارسایی کلیه در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری بود، بعد از ظهر دیروز به دلیل ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این شهید بزرگوار امروز از مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تبریز بردوش امت شهید پرور، حزب الله و نمازگزار تبریز تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت این شهر به خاک سپرده شد.

گفتنی است، آذربایجان شرقی افزون بر 10 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است./935/پ202/س
ارسال نظرات