۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۵۱۷۵

همایش مهدویت در میانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ مهدیت با هدف شناخت مبانی و اصول فرهنگ مهدوی و مقابله با فرق ضاله و انحرافی در دانشگاه پیام نور واحد میانه برگزار شد.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه، امروز در همایش بزرگ مهدویت در دانشگاه پیام نور پویایی و نشاط جامعه اسلامی را در سایه فرهنگ مهدوی دانست و اظهار داشت: دشمنان اسلام با درک جایگاه و نقش مبانی اصیل مهدویت به دنبال القای باورهای غلط در این عرصه هستند.

وی با بیان این که دشمنان فرهنگ مهدوی و خط سرخ حسینی را دو عامل موفقیت شیعه در برابر نظام سلطه می‌دانند، خاطر‌نشان کرد: پویایی دین اسلام در سایه اعتقاد و باور به ظهور منجی و انتظار است.

حجت الاسلام حامدی ادامه داد: گفت: حساسیت، اهمیت و گرایش جامعه اسلامی به مقوله مهدویت موجب شده برخی افراد سودجو و با بازار گرمی به دنبال انحراف و منفعت طلبی های شخصی خود باشند، متأسفانه عده ای حتی با تحصیلات عالی به آن مدعیان دروغین گرایش پیدا کرده اند.

امام جمعه میانه، عدم شناخت صحیح جامعه و عوام‌گرایی را عامل ظهور و جولان مدعیان دروغین و فرق ضاله دانست و گفت: جهل و نادانی، فقر و نابسامانی های موجود در جامعه، زیاده‌خواهی و فزون طلبی از جمله عوامل گرایش برخی از مردم به مدعیان دروغین مهدویت است.

همچنین حجت الاسلام ربانی، مدرس حوزه و دانشگاه قم در سخنانی، بحث مهدویت را یکی از اساسی‌ترین آموزه‌های مکتب اسلام دانست و گفت: خطر و هجمه دشمنان نسبت به اسلام و شیعه همواره بوده و در حال افزایش است و در این راستا باید بر بصیرت و آگاهی خود بیافزاییم تا از انحراف‌های ایجاد شده در امور مقدس اسلام از جمله مهدویت جلوگیری کنیم.

وی بر دو اصل شناخت دین و صاحب دین تاکید کرد و افزود: هرجا که دین بدون صاحب آن شناخته شده زمینه خواری و ذلت انسان فراهم آمده و مسیر برای رشد بسیاری از انحرافات باز شده است که در این راستا برای رستگاری و فلاح باید بر این دو اصل مهم توجه کنیم.

همچنین سعید کریمی، رییس دانشگاه پیام نور واحد میانه در سخنانی هدف از برگزاری این همایش را جلوگیری از گسترش بحث‌های انحرافی مهدویت و تقویت باور دانشجویان به مسأله مهم مهدویت عنوان کرد و گفت: عدم شناخت و انحراف از مبانی اصیل مهدوی و مسأله انتظار منجی بسیار خطرناک خواهد بود.

وی با تأکید بر آسیب‌شناسی مساله مهدویت در جوامع اسلامی و غیردینی افزود: تمام حقایق و مفاهیم متعالی هنگامی که در جایگاه فهم بشری قرار گیرند، در معرض آسیب و انحراف قرار دارند که مسأله مهدویت نیز در زمره این مفاهیم مقدس و متعالی قرار گرفته است./935/پ202/س
ارسال نظرات