۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۲۵۴۰۴
راهیان نور( 34)؛

حضور در یادمان های شهدا به معنای برائت از دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مینوشهر، حضور مردم در یادمان های شهدا را به معنای تجدید میثاق آنها با آرمان های امام و شهدا دانست.
راهيان نور
حجت الاسلام محمدجواد عادل پور، امام جمعه مینوشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ورود کاروان های راهیان نور به خوزستان، اظهار داشت: از آن جایی که قلب دفاع مقدس در خوزستان تپیده می شد و یادمان های زیادی از آن دوران ها در خوزستان به جا مانده، می تواند تأثیر بسزایی در جذب آحاد و اقشار جامعه به این گونه مناطق داشته باشد.

وی با تأکید بر حضور جوانان و نوجوانان این نسل از انقلاب نسبت به حضور در این گونه مناطق، بیان داشت: مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس یادگارهای زیادی را در خود برجا گذاشته است؛ از این رو حضور جوانان و نوجوانان در این گونه مناطق که همواره یاد و خاطره شهدا را برای ما زنده می کند، می تواند تأثیر بسزایی در آشنا کردن آنها با آرمان های امام و شهدا داشته باشد.

امام جمعه مینوشهر با اشاره به نقش روحانیت نسبت به دعوت مردم برای حضور در این گونه مناطق گفت: روحانیت به عنوان علمدار هدایت و راهنمایی مردم به سوی صراط مستقیم باید مردم را برای حضور در محافل و مجالس شهدا دعوت کرده و بدین گونه آنها را با آرمان های راستین امام و شهدا آشنا کنند.

وی با اشاره به اثرات معنوی حضور جوانان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: حضور جوانان در این گونه مناطق تأثیر بسزایی در زندگی شخصی آنها داشته و این حضور آنها سبب می شود که تا چند سال نسبت به حربه های شوم دشمنان و هواهای نفسانی مصون مانند.

حجت الاسلام عادل پور در پایان سخنان خود با بیان این که حضور مردم در یادمان های شهدا به معنای تجدید میثاق آنها با امام راحل و شهدای گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی است، گفت: به راستی که مردم با حضور خود در یادمان ها و مزار شهدا با آرمان های آنها و رهبرشان تجدید میثاق کرده و اعلام برائتی جدی نسبت به اقدام های شوم دشنان اسلامی می کنند./9465/ت302/ص
ارسال نظرات