۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۱۲
راهیان نور(53)؛

گزارشی از فعالیت ستاد مرکزی راهیان نور حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور خبر داد: 5 هزار نفر از طلاب، اساتید، نخبگان حوزوی همراه با خانواده های آنان در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.
حضور روحانيان در کاروان هاي راهيان نور حضور روحانيان در کاروان هاي راهيان نور
حجت الاسلام مجید کافی، رییس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که روایتگری فنی دفاع مقدس جنبه تبیین محیط جغرافیایی مناطق عملیاتی را دارد، گفت: این جواب گوی همه نیازها نیست از این رو برخی ها شبهات و پرسش ها و نکات مبهمی پیرامون دفاع مقدس دارند که باید با استفاده از روایتگران متخصص به آنها پاسخ داد.

وی با بیان این که باید به بهترین شکل، فضای مناطق عملیاتی را علمی و معنوی کرد، خاطرنشان ساخت: ستاد مرکزی راهیان نور در راستای بهره بردن از روحانیان رزمنده برای روایت گری در دفاع مقدس طی استعلامی اعلام خواهد کرد تا با ساماندهی آنان، برای اعزام به مناطق عملیاتی آماده شوند.

حجت الاسلام کافی با بیان این که از ظرفیت مبلغان جوان برای روایتگری بهره خواهیم برد، گفت: ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه با ایجاد معاونت تبلیغ و برگزاری دوره میقات، اقدام به آموزش عده ای از مبلغان راهیان نور و اعزام برخی ها، قدم مطلوبی در این راستا برداشته است.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور ادامه داد: هر نهادی برای کاروان های راهیان نور نیاز به مبلغ دارد که با ایجاد ارتباط با معاونت تبلیغ این ستاد در قم می توانند از ظرفیت موجود این ستاد استفاده کنند.

وی با بیان این که سال گذشته نزدیک به 2 هزار نفر از طلاب، اساتید و نخبگان حوزوی همراه با خانواده های آنان به مناطق عملیاتی اعزام شدند، گفت: سال جاری ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور با ظرفیت سازی و برنامه ریزی های خود این آمار را به 5 هزار نفر خواهند رساند.

افزایش آمار بازدید حوزویان از مناطق عملیاتی

رییس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور با اشاره به برنامه ریزی های این ستاد برای سال های آینده، تصریح کرد: افزایش آمار بازدید حوزویان از مناطق عملیاتی از 5 هزار به 10 هزار از جمله اولولیت های کاری این ستاد است.

حجت الاسلام کافی با بیان این که هر دو شب از سراسر کشور یک کاروان راهیان نور حوزوی عازم مناطق عملیاتی می شود، اضافه کرد: همچنین برای همراهی روحانیان رزمنده با کاروان های راهیان نور حوزوی طی استعلامی و همکاری مؤسسه تفحص سیره شهدا، تعدادی از این آقایان ساماندهی شدند.

وی با بیان این که خوشبختانه این ستاد با معرفی چهار نقطه اساسی در سطح استان خوزستان جهت اسکان حوزویان گام خوبی برای رفاه حال طلاب و اساتید برداشته است، افزود: مقر نخست بندر امام خمینی(ره)، حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) آبادن مقر دوم، سومین مقر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز و حوزه علمیه امام باقر(ع) شوش چهارمین مقر این ستاد است.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور با بیان این که انتخاب این مکان ها جهت اسکان حوزویان در مناطق عملیاتی در راستای احیا و معرفی یادمان های موجود در چهار مقر شناسایی شده است.

وی با اشاره به عملکرد ستاد عملکرد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور، گفت: فعالیت این ستاد سابقه چندین ساله دارد؛ اما امسال در حکمی از سوی مرکز مدیریت به رسمیت شناخته و به ستاد مرکزی راهیان نور مناطق عملیاتی معرفی شد.

یادآور می شود، ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور در استان قم، جنب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم واقع است./9463/ت 302/س
ارسال نظرات