۲۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۶۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

روحانیت مرزبان استقلال فرهنگ شیعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه شرایط برای فعالیت تبلیغی روحانیان گسترده تر از گذشته شده است، گفت: روحانیت مرزبان استقلال فرهنگ شیعه است.
حجت الاسلام علي دشتکي،  مديرکل تبليغات اسلامي استان زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان عصر روز گذشته در جمع ائمه جماعات استان، اظهار داشت: نقش روحانیان و علمای دینی در هدایت معنوی و اخلاقی جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری حساس و خطیر است.

وی ائمه جماعات را محور اصلی شبکه تبلیغ دینی کشور دانست و خاطر نشان کرد: امروز شرایط برای فعالیت تبلیغی روحانیان گسترده تر از گذشته شده است، به‌گونه ای که روحانیت در همه شئون زندگی فرهنگی و اجتماعی مردم حضور دارد، هنجارها و ارزش‌های تبلیغ شده توسط روحانیت موجب سعادت هر جامعه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان روحانیت را مرزبان استقلال فرهنگ شیعه دانست و گفت: اگر در جامعه‌ای فرهنگ توحیدی جاری باشد سعادت مادی و معنوی آن تضمین می‌شود، در حقیقت حاکم بودن فرهنگ توحیدی در هر جامعه‌ای آبادانی دنیا و آخرت مردم آن جامعه را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه ائمه جماعات و مبلغان دینی رسالت خطیری در مقابله با خرافات بر عهده دارند، گفت: روحانیت علاوه بر گسترش فرهنگ شیعه وظیفه مبارزه با خرافاتی که از سوی رسانه های مغرض غربی القاء می شود را نیز بر عهده دارد.

وی رسالت روحانیان در مقابله جدی با جنگ نرم دشمن را بسیار مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: اگر امروز مبلغان جهادگونه وارد میدان مقابله با فرق ضاله و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی نشوند، جامعه اسلامی با صدمات جبران ناپذیری مواجه خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان خواستار مطالعات به روز و آشنایی با روش های نوین تبلیغی و بیان احکام از سوی روحانیان و مبلغان دینی شد و خاطر نشان کرد: برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان، سعه صدر، زمان شناسی، صبر و پایداری و همچنین آگاهی به زمان از مهمترین عوامل موفقیت در تبلیغ است./935/پ203/ج
ارسال نظرات