۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۶۷۳

140 خانه عالم در استان اردبیل وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس عمران اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل از فعالیت 140 خانه عالم در سراسر استان اردبیل خبر داد.
خانه عالم
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، ابراهیم خدادوست گفت: به‌منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های دینی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه و در راستای دستیابی به اهداف متعالی و نهضت خدمت رسانی به مردم از جمله فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ساخت خانه‌های عالم است.

وی بر ضرورت توسعه این پروژه های عمرانی در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: برای افزایش روحانیون مستقر و طرح هجرت در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده،ساخت خانه عالم ضروری است و اجرای این پروژه‌های عمرانی در سطح استان، بستگی به موقعیت شهرستان‌ها از لحاظ فرهنگی، مذهبی، تعداد جمعیت و موقعیت جغرافیائی و مرزی دارد.

خدادوست با اشاره به رویکرد دولت نهم به امور فرهنگی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ایجاد خانه‌های عالم از مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات فرهنگی در سطح جامعه به شمار می‌رود امید است با جذب اعتبارات دولتی در رابطه با خانه های عالم، اجرای این طرح شتاب بیشتری به خود گرفته و هدف سازمان تبلیغات اسلامی در توسعه خانه های عالم بیش از پیش محقق شود.

کارشناس عمران تبلیغات اسلامی استان در خصوص گسترش زیر ساخت های فرهنگی و تاثیر آن در ایجاد امنیت در مناطق مرزی گفت: شهرهای مرزی در معرض آسیب های فرهنگی قرار دارند و بایستی در راستای کاهش این آسیب‌ها مسئولان با همکاری و تعامل با یکدیگر و با تلاش و جدیت بیشتری به فعالیت پرداخته و این آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

خدادوست اظهار داشت: بهترین و مناسبترین شیوه برای در امان ماندن از تهدیدات فرهنگی بیگانگان در نقاط مرزی استان ساخت خانه عالم برای استفاده از روحانیون در راستای ترویج مذهب و تبیین ارزش های اصیل فرهنگ اسلامی است./935/د103/س
ارسال نظرات