۰۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۷۰۸
راهیان نور(64)؛

آیین پیوند یک زوج جوان در یادمان والفجر 8 اروندکنار

خبرگزاری رسا ـ یک زوج جوان با تجدید بعیت با مقام معظم رهبری و شهدای 8 سال دفاع مقدس زندگی مشترک خود را از یادمان والفجر8 اروندکنار آغاز کردند.
راهيان نور
لطیف حیایی اهوازی، بخشدار اروندکنار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز تصریح کرد: با توجه به قداست خاک این منطقه عملیاتی، یک زوج جوان در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس سفر کرده و پیمان زناشویی خود را در این مکان مقدس بستند.

وی اظهار داشت: هر ساله در چنین ایامی برخی زوج‌های جوان برای این که عطر ایثارگری در زندگیشان جاری شود زندگی مشترک خود را در جوار شهدای عملیات والفجر 8 آغاز می کنند.

گفتنی است، عملیات والفجر هشت در سال 1364 با رمز یا فاطمه‌الزهرا(س) منجر به فتح بندر و شهر فاو عراق شد. 

اروندکنار در 45 کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.

برپایی نمایشگاه بزرگ پل بعثت در اروندکنار

مکی یازع مسؤول محور آبادان ستاد راهیان نور، از برگزاری نمایشگاه بزرگ پل بعثت در اروندکنار خبرداد و گفت: برای آشنایی مردم و راهیان نور با توان مهندسی رزمندگان اسلام در طول جنگ، نمایشگاهی به عنوان پل بعثت در این منطقه برپا شده است.

وی با بیان این که در طول جنگ، رزمندگان در اوج کمبود تجهیزات جنگی و پشتیبانی موفق شدند پلی به روی رودخانه اروند برای حضور در منطقه فاو عراق راه‌اندازی کنند که در نوع خود بی‌نظیر و یک شاهکار مهندسی به شمار می‌رود.

یازع تصریح کرد: این پل که مقدمه‌ای برای حضور در عراق شد باعث شد بعثی‌ها بیش از گذشته از توان مهندسی رزمندگان ایران بترسند به گونه‌ای که می‌توان گفت ایجاد این پل در آن شرایط سخت جنگی باعث شد معادلات جنگ تغییر کند.

مسؤول محور آبادان ستاد راهیان نور خاطرنشان ساخت: در قسمتی از این نمایشگاه، تصاویر شهدا جهاد سازندگی به همراه ابتکارات طراحی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی در طول دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده‌اند.

مسئول محور آبادان ستاد راهیان نور عنوان کرد: در این نمایشگاه مراحل طراحی و ساخت پل بعثت بر روی رودخانه اروند رود در قالب 100 عکس و 16 تابلو بنر به نمایش گذاشته شده است.

وی در پایان سخنانش افزود: یکی از لوله‌های به کار رفته در پل بعث نیز در بخش دیگری از نمایشگاه در معرض دید اعضای کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی است.

شایان ذکر است، در ساخت پل بعثت در دوران دفاع مقدس چهار هزار و 700 لوله 12 متری به قطره 142 سانتی متر به کار گرفته شد./9458/پ202/س

ارسال نظرات