۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۷۲۰
مدیر حوزه علمیه زنجان:

ارائه آمار متعارض موجب بی اعتمادی مردم می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مسجد جامع زنجان گفت: ارائه آمار متعارض از سوی برخی مسؤولان که ساخته و پرداخته ذهن افراد است موجب بی اعتمادی مردم به مسؤولان می شود.
آيت سيد محمد حسيني زنجاني مدير حوزه علميه زنجان
آیت الله سیدمحمد حسینی زنجانی، مدیر حوزه علمیه سید و تولیت مسجد جامع زنجان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با تاکید بر اهمیت فعالیت رسانه ها در شرایط امروز جامعه بین المللی اظهار داشت» توجه به راستی و درستی اخبار باید در اولویت کاری رسانه ها قرار گیرد.

وی خبرگزاری ها را یک مرجع رسمی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: انتشار هر خبر درست یا غلط از سوی خبرگزاری ها بازتاب گسترده ای در جامعه دارد، اگر رسانه ها بر اساس اخلاق مداری و صداقت در انعکاس اخبار تلاش کنند، مورد اطمینان اقشار مختلف جامعه قرار می گیرند.

آیت الله حسینی زنجانی فعالیت خبرگزاری صادق و انتشار اخبار صحیح در جامعه کنونی را ضروری دانست و یکی از نقاط ضعف اطلاع رسانی در جامعه را ارائه آمار متعارض از سوی برخی مسؤولان ذکر کرد و یادآور شد: ارائه آماری که ساخته و پرداخته ذهن افراد است موجب بی اعتمادی مردم به مسؤولان می شود.

مدیر حوزه علمیه مسجد سید و تولیت مسجد جامع زنجان، تضعیف پایه های نظام را حاصل بی اعتمادی مردم به مسؤولان در ارائه اطلاعات ناصحیح دانست و به توطئه رسانه های غربی علیه ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: رسانه های غربی با انتشار اخبار پشت پرده کشور اعتماد مردم را به خود جلب می کنند تا در شرایط حساس اذهان عمومی کشور را تحت تاثیر خود قرار دهند.

وی، با تاکید بر این که مردم نباید به رسانه های غربی اعتماد کنند، یادآور شد: این رسانه ها از سادگی برخی افراد ساده لوح استفاده کرده و اعتماد آن ها را با انتشار تنها چند خبر درست و صدها خبر کذب جلب می کنند.

آیت الله حسینی زنجانی افزود: رسانه های معتبر داخلی زمانی می توانند به رسالت خود در حوزه اطلاع رسانی عمل کنند که اعتماد عموم مردم را به خود جلب کرده باشند.

وی، انتشار اخبار صحیح و واقعیت ها را توسط خبرگزاری ها پشتوانه محکمی برای ایران عنوان کرد و گفت: دوام و ثبات نظام جمهوری اسلامی مستلزم اطلاع رسانی صحیح است، در حقیقت رسانه ها توانستند که پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانند و امروز شاهد حرکت های مردمی منطقه با عنوانی بیداری اسلامی هستیم./935/ت302/س
ارسال نظرات