۱۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۸۱۳
راهیان نور(79) استاندار خوزستان:

فرهنگ شهادت چراغ هدایت نسل امروز است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان، شهدا را چراغ هدایت جوانان و نوجوانان این مرز و بوم دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس، دفاع از حق و شرافت در مقابل باطل بود.
سيد جعفر حجازي ، استاندار خوزستان
سید جعفر حجازی استاندار خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حماسه دفاع مقدس را ثروت جاودانه استان معرفی کرد و بیان داشت: این ثروت معنوی به خاطر شهادت و حماسه آفرینی حدود 70 درصد از شهدای دفاع مقدس در این خطه بوده که هم اینک 30 سال است مانع رخنه دشمن در کشور شده است.

وی اقتدار کنونی ایران اسلامی را مدیون رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، دفاع از حق و شرافت در مقابل باطل بود.

این مقام مسؤول، تصریح کرد: رزمندگان میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس با پیروی از نهضت عاشورای حسینی، وارد میدان نبرد شدند و با مقاومت همه جانبه شان به جهانیان نشان دادند که قدرت اسلام و قرآن بر کفر پیروز است.

حجازی خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال جنگ تحمیلی صحنه های به یادماندنی از ایثار و خودگذشتگی در راه حفاظت از آرمان ها و ارزش های اسلامی را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که مردم ایران اسلامی همیشه یارو یاور مظلوم و دشمن ظلم و ستم هستند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: باید قدردان رشادت های شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی باشیم، زیرا که آنان چراغ هدایت جوانان نسل امروزی هستند.

عالی ترین مقام اجرایی استان، در پایان سخنانش تصریح کرد: سایر استان های کشور باید حضوری جدی در عرصه جذب و آشنایی جوانان با حماسه ها و مقاومت های شهدای خوزستان به عمل آورند که برای اجرایی کردن این مسأله شهرداری ها و کلان شهرها می توانند با حضور و استقرار واحدهایی در مناطق عملیاتی و یادمان ها بخشی از اقدام های لازم را برای انتقال دانش آموزان به این مناطق جنگی بر عهده گیرند./9465/پ203/س
ارسال نظرات