۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۱۶۸
معاون امور طلاب حوزه علمیه:

7 هزار نفر از طلاب سراسر کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور، گفت: 7 هزار نفر از طلاب سراسر کشور از بیست و دوم فروردین ماه طی دو مرحله به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام محمود ملكدار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمود ملکدار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور، شامگاه یک‌شنبه در همایش طلاب و روحانیان عمره‌گزار که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: اگر بتوانیم آداب این سفر معنوی را رعایت کنیم در پایان سبک بال باز خواهیم گشت.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور، در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد عمره طلاب پرداخت و گفت: ستاد عمره حوزویان در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی را در ساماندهی عمره طلاب انجام داده که حاصل آن 7 هزار سهمیه عمره برای طلاب است.

حجت‌الاسلام ملکدار همچنین اضافه کرد: در مرحله نخست 2 هزار نفر از طلاب، استادان، مبلغان و پژوهشگران سطح عالی حوزه علمیه از سراسر کشور اعزام می‌شوند که اعزام‌ها در قالب 11 کاروان انجام می‌گیرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور،با بیان اینکه سعی شده در اعزام‌ها خللی به درس و بحث طلاب وارد نشود، خاطرنشان کرد: از این رو اعزام‌ها در دو مرحله صورت خواهد گرفت که نوبت دوم آن از دوم تیرماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه 2 هزار از سهمیه عمره به حوزه خواهران و 5 هزار به حوزه برادران اختصاص پیدا کرده است، ابراز داشت: این سهمیه بر اساس جمعیت روحانیان سراسر کشور در نظر گرفته شده و سعی شده تا مناطق محروم از سهمیه بیشتری برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام ملکدار، با بیان اینکه یازده جلسه و همایش برای این سفر تدارک دیده شده که قبل و در حین سفر برگزار خواهد شد، عنوان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، توزیع بسته‌های فرهنگی در موضوعات تاریخ، اعتقادی، کلامی و آداب سفر از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور، در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده از اساتید سطوح عالی بدون امتحان و با شرکت در مصاحبه تعدادی برای روحانی کاروان حج انتخاب شده‌اند و از برخی اساتید و طلاب برای اقدامات فرهنگی در این سفر استفاده شده است./927/پ202/ع

ارسال نظرات