۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۲۱۴

اجرای 360 برنامه دینی و ارزشی از سوی حوزه هنری تبریز

خبرگزاری سرا ـ سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از اجرای 360 برنامه فرهنگی هنری در سال گذشته خبر داد.
حوزه هنري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری تبریز، شهرام خدایی با تشریح فعایت های حوزه هنری در سال 90 اظهار داشت: اجرای هنرهای ارزشی، انقلابی و دینی چه در زمینه آثار نمایشی از جمله فیلم و تئاتر و چه در حوزه آثار ادبی این حوزه در استان قابل مشاهده است.

سرپرست حوزه هنری استان گفت: سال 90 سال نوزائی و حرکت مضاعف برای حوزه هنری بود و تلاش زیادی در راستای این هدف صورت گرفت چرا که در ارزیابی نهائی طبق آمار بیش از 500 هزار نفر مراجعه کننده به سایت حوزه هنری داشتیم که این آمار در طول دهه 80 در مجموع به 900 هزار نفر می رسد.

خدایی اظهار داشت: حمایت از هنرمندان و تحکیم بنیاد خانواده هنر از جمله هنر انقلاب ودفاع مقدس که نگاه دینی و تاریخی به انقلاب اسلامی و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی دارد از برنامه های محتوایی وارزشی این حوزه در سال 91 است.

وی تصریح کرد: حوزه هنری در تولید آثار فاخر فیلم و سایر شاخه های هنری قدم های موثری برداشته است ولی ضرورت دارد برای احیاءجایگاه درخشان تبریز وآذربایجان شرقی در حوزه فرهنگ وهنر فعالیت های بشتری صورت گیرد و حوزه هنری آماده است که در کنار سایر دستگاه های فرهنگی وهنری برنامه های تعریف شده در بخش فرهنگ وهنر را محقق سازد که از جمله این برنامه ها جشنواره تئاتر ماه (م ا ه) است که معنویت ، اندیشه وهنر اسلامی درآن متجلی می شود.

خدایی با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی گفت: این روزبه دستور امام راحل در سال 58 به روز هنر انقلاب نامگذاری شد که به این صورت پایه های حوزه هنری شکل گرفت.

وی اظهار داشت: ایجاد این حوزه برای ارائه هنر متعهد و ارزشی به دنیا بود تا آرمان های متعالی انسانی و الهی برای به کمال رساندن جامعه بشری و هدایت آن از طریق هنر و هنرمند متعهد به تحقق برسد./935/د103/س
ارسال نظرات