۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۲۶۶۷۰
همزمان با ایام فاطمیه؛

پیکر 11 شهید گمنام در اردبیل تشییع می شود

خبرپگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اردبیلی ها میزبان پیکر مطهر 11 شهید گمنام خواهند بود.
تشييع پيکر شهدا
ذکی‌الله خوشبخت، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: همزمان با ایام سوگواری و عزاداری فاطمیه و سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(س) پیکر مطهر 11 شهید گمنام در شهرهای مختلف استان اردبیل تشییع خواهد شد.

وی با بیان این که استان اردبیل بار دیگر با میزبانی شهدای گمنام حال و هوای معنوی به خود می گیرد، خاطر نشان کرد: پیکر این شهدای گمنام قرار است بعد از انتقال به اردبیل همزمان با روز شهادت بی‌بی دو عالم در شهرهای مختلف این استان تشییع و خاکسپاری شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با اشاره به این که مردم شهرهای مشگین‌شهر، نمین و بیله‌سوار افتخار میزبانی از شهدای گمنام را خواهند داشت، گفت: پیکر پنج شهید گمنام در مشگین‌شهر، سه شهید در نمین و سه شهید دیگر در بیله‌سوار تشییع و در مزار شهدای گمنام به خاک سپرده خواهند شد.

خوشبخت در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ویژه برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت ایام فاطمیه در استان اردبیل اظهار داشت: تقارن ورود شهدای گمنام به استان و ایام سگواری فاطمیه فرصتی برای تجدید میثاق دوباره با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان این که برنامه‌های متنوعی در اردبیل و شهرستان‌های یاد شده تدارک دیده شده است، گفت: قرار است در حسینیه ثارالله اردبیل محفل معنوی شبی با شهدا در ایام فاطمیه برگزار شد و مردم ولایت مدار و شهیدپرور اردیبل در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین، حضرت فاطمه زهرا(س) و شهدای برومند این مرز و بوم نوحه‌سرایی و عزاداری کنند.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل مراسم شام غریبان 11 شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشییع در شهرهای مشگین‌شهر، نمین و بیله‌سوار برگزار می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات