۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۶۹۷۷

فعالیت 600 روحانی اردبیلی در ایام فاطمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از فعالیت تبلیغی حدود 600 طلبه و روحانی این استان در ایام فاطمیه اول و دوم خبر داد.
حجت الاسلام مهدي ستوده مدير كل تبليغات اسلامي استان اردبيل


حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تشریح ویژه برنامه های مختلف ایام فاطمیه در این استان اظهار داشت: برگزاری سلسله گفتمان های دینی با محوریت فرهنگ فاطمی، اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی و برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی و دینی از مهمترین برنامه های این اداره کل در در ایام عزاداری حضرت زهرا(س) است.

وی از فعالیت تبلیغی حدود 600 طلبه و روحانی این استان در ایام فاطمیه اول و دوم خبر داد و خاطر نشان کرد: همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت صدیقه فاطمه(س) همایش بزرگ هیئات حسینی استان اردبیل همراه با مردم سراسر کشور برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ستوده همچنین به فعالیت 130 روحانی مستقر و طرح هجرت در استان اردبیل اشاره کرد تصریح کرد: ساماندهی و اعزام مداحان استان اردبیل به برنامه های دینی و مذهبی در ایام فاطمیه اول و دوم با هدف بهره مندی هر چه بیشتر مردم این استان از فعالیت های تبلیغی این اداره کل صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی بر اجرای اصل 44 که همان خروج از تصدی گری دولتی است تاکید دارد و به این نتیجه رسیده که اگر قرآن و فرهنگ ارزشمند آن به عنوان یک نیاز اساسی در جامعه اسلامی شکل مردمی تر به خود بگیرد نتایج مطلوب زیادی به دست می آید.

وی با اشاره به اینکه در استان اردبیل 160 موسسه و خانه قرآنی فعالیت دارند خاطرنشان کرد: بسیاری از امور مربوط به فعالیت های قرآنی توسط مردم در این موسسات انجام می شوند، از این رو استان اردبیل از استان های برتر در زمینه شناسایی و پرورش نخبگان قرآنی است.

حجت‌‌الاسلام ستوده خاطر نشان کرد: دارالقرآن استان اردبیل با وجود نیروهای فعال و توانمند توفیقات خوبی را در سال‌های اخیر به دست آورده به طوری که برای پنجمین سال دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان اردبیل جزو مجموعه‌های برتر و فعال کشوری بوده است.

وی این رشد و بالندگی را از لحاظ کیفی و کمی یک توفیق بی‌نظیر برای استان اردبیل توصیف کرد و افزود: هم اکنون فعالیت های شورای عالی قرآن به صورت منسجم پیگیری می شود، چنانکه در جلسات خود توسعه، ترویج و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف را مورد توجه قرار داده است./935/ت302/ع

ارسال نظرات