۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۲۷۲۲۴
امام جمعه زنجان:

دولت بر فعالیت تعاونی ها نظارت داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه تنها افزایش تعداد تعاونی ها اهمیت ندارد، افزود: دولت بایستی بر حسن فعالیت تعاونی ها نظارت داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در جمع کارگران زنجانی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر روحیه کار جمعی و گروهی در جامعه وجود ندارد که همین امر عاملی در عقب ماندگی و کندی عملکرد در برخی عرصه ها شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از افراد راضی به کار فردی از صبح تا غروب هستند، خاطر نشان کرد: با وجود علاقه ای که در افراد به کار فردی وجود دارد، روحیه کار جمعی در بین جامعه وجود ندارد، با اینکه اسلام بر کار جمعی و هدف دار تاکید داشته است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از دلایل نبود روحیه کار جمعی نبود آموزش های لازم در این زمینه است، افزود: مسؤولان اجرایی باید اقدامات لازم را در زمینه افزایش روحیه جمعی در جامعه انجام دهند که آموزش اعضای گروه های کارگری از مهمترین اقدامات می تواند باشد.

وی با اشاره به اینکه کار گروهی موجب پیشرفت جامعه می شود، افزود: در حال حاضر جمعیت کثیری از جامعه را کارگران تشکیل می دهند، بنابراین ایجاد روحیه جمعی در بین کارگران کمک شایانی به پیشرفت جامعه می کند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت تعاونی های موجود در استان زنجان اضافه کرد: به گفته مسئولان اداره کل کار رفاه و تامین اجتماعی در حال حاضر 2 هزار تعاونی در استان زنجان وجود دارد، ولی نکته مهم این است که باید بر فعالیت این تعاونی ها نظارت کافی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر فقط نام تعاونی ها باقی مانده است، نباید فعالیت تعاونی ها فقط محدود به ثبت نام و افزایش تعداد واحدها و اعضای آنها باشد، مسئولان باید بر چگونگی فعالیت تعاونی ها نظارت داشته و عامل تحرک و پویایی این مراکز باشند.

وی با بیان اینکه تنها افزایش تعداد تعاونی ها اهمیت ندارد،خاطر نشان کرد: وجود 2 هزار تعاونی فعال در استان یعنی اینکه بیکاری در زنجان وجود ندارد، پس چرا با آمار گرفته شده باز هم افراد بیکار در استان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان با تاکید بر فعالیت بیشتر مسؤولان در زمینه رسیدگی به امور کارگران اضافه کرد: کارگران یکی از پر جمعیت ترین اقشار جامعه هستند و باید توجه بیشتری در رسیدگی به امور این گروه وجود داشته باشد./935/پ202/ع

ارسال نظرات