۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۲۷۲۶۹
آیت الله علوی گرگانی:

آبروی نظام در گرو عملکرد صحیح کارگران است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی در بیان اهمیت و جایگاه کارگر در اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: کارگران جزو ارکان اصلی کشور هستند و آبروی نظام به عملکرد آنان بستگی دارد.
1/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از امروز یازدهم اردیبهشت ماه، در دیدار  جمعی از تشکل‌های کارگری و بسیج کارگران، در تشریح اهمیت کار این قشر زحمت کش، گفت: آبروی نظام و ملت در گروی نحوه عملکرد شما است؛ شما جزو ارکان کشور هستید و نباید خود را دست کم بگیرید.

وی افزود: گاهی آلودگی‌های دنیا در کار انسان نیز اثر می‌گذارد، از این رو باید تلاش کنید کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید؛ خدا در قرآن می فرماید «فکر نکنید همین که کار خود را تحویل دادید آن را انجام داده‌اید بلکه ما بررسی می کنیم که کار شما طیب است یا خبیث»

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در قرآن همیشه تذکیه مقدم بر هر کاری آمده است، گفت: تذکیه روحی بسیار ضروری است، سعی کنید معنویت در کار شما تجلی پیدا کند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی،‌ این نامگذاری را مهم ارزیابی و تصریح کرد: باید به گونه‌ای کار کنیم که  اعتبار محصولات خارجی از محصولات ایرانی بیشتر نباشد، همه باید توجه داشته باشند که کار و سرمایه ملی باید موجب حفظ آبروی کشور شود.

وی به کارگران توصیه کرد از مسامحه و بی دقتی در کار پرهیز کنند و ادامه داد: در همه کارها به دنبال بهترین‌ها باشید، کاری کنید که رهبر معظم انقلاب از کارهای شما راضی باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به احادیثی درباره جدیت در کار و جلب رضایت الهی، گفت: پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند«خدا دوست دارد بندگانش در انجام کارها به خوبی و زیبایی عمل کنند»

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حسن رحمانی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم به ارئه گزارشی از عملکرد این نهاد پرداخت و گفت: قم تنها استانی است که در بیشتر مشاغل، فرصت شغلی بیش از تعداد متقاضیان آن است./928/پ202/ج
ارسال نظرات