۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۸۹۲
آیت‌الله علوی گرگانی:

اصلاح وضعیت بانکی دغدغه مراجع و علما است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی پذیرفتن مسؤولیت بیت‌المال را به حرکت در لبه جهنم تشبیه کرد و گفت: همه مراجع از وضعیت کنونی بانک ها نگران و ناراحت هستند.
آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران و رؤسای شعب مؤسسه مالی اعتباری مهر قم، با بیان اینکه همه مراجع با وضعیت کنونی بانک‌ها مشکل دارند، گفت: وقتی راه‌های حلال پیش روی ما است چرا باید خود را در دام ربا گرفتار کنیم؟

وی پذیرفتن مسؤولیت بیت‌المال مسلمانان را به حرکت در لبه آتش جهنم تشبیه کرد و افزود: شغل شما بسیار حساس است، از این رو باید مراقب باشید چراکه بزرگ‌ترین خطر این است که از اموال مردم چیزی به دست شما بچسبد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر عملکرد صحیح بانک‌ها و پرهیز از ربا، گفت: مراقب مستضعفان باشید، چه بسا افراد بسیاری هستند که به خاطر وارد شدن پول ربا در مخارج زندگی شان آبروی خود را از دست داده‌اند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه حرمت ربا در دین مبین اسلام به خاطر صلاح انسان‌ها است، اظهار داشت: خدا آنقدر بندگانش را دوست دارد که نمی خواهد گرفتار ربا شوند، در روایت داریم هرکس از ربا دست نکشد با خداوند تبارک و تعالی اعلام جنگ کرده است.

وی با تاکید بر ارائه تسهیلات لازم از سوی بانک ها به مردم، بیان داشت: در مسایل مالی بسیار دقت کنید، در روایت آمده است تنها سؤالی که در قیامت دو بار از انسان پرسیده می شود این است که اموال خود را از چه راهی بدست آورده و کجا صرف کرده‌اید.

برگزاری دوره آموزشی بانکداری اسلامی

گفتنی است در ابتدای این دیدار محمدرضا پاطلا مدیر کل امور شعب مؤسسه مالی اعتباری مهر قم، از برگزاری کلاس های آموزش بانک‌داری اسلامی خبر داد و افزود: تمامی معاملات و ابلاغیه ها برای آنکه مشکل شرعی نداشته باشند ابتدا به کمیته شرعی مؤسسه ارسال و پس از کار کارشناسی و رعایت حرام و حلال به شعب مربوطه ابلاغ می شود.

وی دیدار با مراجع و علما را یکی از راه های مقابله با شیطان در امور بانکی دانست و گفت: سعی داریم به طور مستمر خدمت مراجع برسیم تا با بهره مندی از معنویت و راهکارها و توصیه های ایشان بتوانیم تاثیرات آن را در کار خود مشاهده کنیم.

مدیرکل امور شعب مؤسسه مالی اعتباری مهر قم همچنین از برگزاری همایش آب و آیینه خبر داد و اظهار داشت: این همایش با هدف ترویج بانک داری اسلامی برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم روند کاری خود را از قم به سراسر کشور صادر کنیم./928/ پ202/ج

ارسال نظرات