۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۹۰۱
رییس نمایشگاه بین المللی کتاب مطرح کرد؛

تاکید رهبر معظم انقلاب بر کاهش قیمت کتاب

خبرگزاری رسا ـ رییس بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: مقام معظم رهبری به بسیج عمومی برای افزایش تولید کاغذ و کتاب و کاهش قیمت آن تاکید کردند.
بازديد رهبر معظم انقلاب از نمايشگاه کتاب تهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست ‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دیدار مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب گفت: تالیف به ویژه تالیفات در حوزه علوم انسانی از مهم‌ترین تاکیدات مقام معظم رهبری است؛ ایشان معتقدند، کتاب‌های مفید و خاصی در حوزه علوم انسانی داریم که در همین نمایشگاه نیز عرضه شده است و می‌تواند کمک کننده باشد بنابراین نیازی نیست از ترجمه دیگران استفاده کنیم.

وی افزود: براساس تاکید مقام معظم رهبری به حمایت از تالیف و توجه به آن از مدتی پیش ترجمه معکوس را آغاز کرده‌ایم. البته ایشان نیز معتقد هستند، کتاب‌های ترجمه موجود، مشکلی ندارند اما خوب است که کتاب‌های مورد نیاز در مباحث مختلف را خود منتشر کنیم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ترجمه ، 200 عنوان کتاب به زبان‌های دیگر خبرداد و گفت: قرار است پس از ترجمه اصولی، با کیفیت بالا منتشر شود تا با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهای دیگر عرضه شود؛ تاکنون 10 عنوان کتاب به زبان اردو منتشر شده و ترجمه 10 عنوان دیگر نیز ادامه دارد.

رییس بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تاکید کرد: انتخاب و ترجمه 200 عنوان کتاب برای انتقال اندیشه و فرهنگ ایران به دنیا و حمایت از تالیفات کافی نیست و به طور قطع این تعداد در آینده افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به تاکید مقام معظم رهبری به کیفیت ترجمه و نشر نیز اشاره کرد و گفت :ایشان تاکید زیادی بر ترجمه، ویراستاری و ظاهر کتاب دارند، چراکه کتاب‌های خوب ممکن است با ترجمه نادرست، اثرگذاری لازم را نداشته باشد.

دری ادامه داد : بنا بر فرموده مقام معظم رهبری همه تولیدات، راهبردی و تاثیرگذار نیستند، اما به عنوان مثال وقتی شاهد افزایش تولید فولاد باشیم، این امر امتیازی برای کشور محسوب می‌شود. کاغذ هم به همین صورت برای ما اهمیت دارد و باید همه به ویژه دولت برای افزایش تولید و استمرار آن بسیج شوند.

به گفته وی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معادن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی، بانک مرکزی وکارخانه‌های مختلف سازمان‌هایی هستند که باید برای کاهش قیمت کاغذ و جلوگیری از افزایش آن دست به دست هم دهند./928/د102/ن
ارسال نظرات