۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۷۹۷۲
مسؤول مجلس اعلای اسلامی لبنان:

مسلمانان پاکستان با همبستگی خویش جریان تکفیری را ریشه کن کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان مسلمانان پاکستان را به ریشه کن ساختن جریان تروریستی تکفیری با همدلی و همبستگی فراخواند و وحدت اسلامی را سرچشمه قدرت مسلمانان و مبنای استوار خیزش امت اسلام دانست.
آيت الله قبلان؛ رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در دیدار با هیاتی از سوی شورای وحدت اسلامی پاکستان به ریاست شیخ ناصر رجا و با حضور سید شفقت شیرازی، مسؤول روابط عمومی این شورا به گفت‎وگو پیرامون مسایل گوناگون جهان اسلام به ویژه در لبنان و پاکستان و راهکارهای تقویت وحدت اسلامی پرداختند.

مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با تاکید بر ضرورت اتحاد و یکپارچگی مسلمانان، گفت: مسلمانان باید با روحیه ای اسلامی آغوش خود را به سوی جهانیان بگشایند و آنها را به همدلی فراخوانند.

وی همچنین ملت پاکستان را به همکاری بر مبنای منافع ملی و پاسداری از وحدت خویش فراخواند و گفت: مسلمانان پاکستان دست به دست هم دهند و در برابر گروه های تکفیری و تروریستی که بذر فتنه را میان مسلمانان می پاشند و بی گناهان را به خاک و خون می کشند، بایستند و وحدت ملی خود را حفظ کنند تا پاکستان، عامل توانمندی امت اسلام باشد.

آیت الله قبلان وحدت اسلامی را سرچشمه قدرت مسلمانان و مبنای استوار خیزش امت اسلام دانست و افزود: امت اسلام خواستار همدلی و همبستگی است. لذا مسلمانان باید کینه ها و اختلافات دیرینه خود را کنار بگذارند و به یکدیگر دست برادری دهند تا در صفی یکپارچه در برابر دشمنان خود و دسیسه چینی آنها بایستند.

شیخ رجا نیز آیت الله قبلان را در جریان تلاش های علمای پاکستان در راستای حفظ و تقویت وحدت اسلام قرار داد و از وی برای مشارکت در کنفرانس بین المللی اسلامی که قرار است در تیر ماه امسال در لاهور پاکستان تحت عنوان «کنفرانس قرآن و سنت» در سالگرد شهادت سید عارف حسینی، رهبر پیشین شیعیان پاکستان، برگزار شود، دعوت به عمل آورد./981/ب902/ک
ارسال نظرات