۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۵۰۸

همایش جهاد اقتصادی بانوی مسلمان برگزار شد

خبرگزاری رسا- نخستین همایش جهاد اقتصادی بانوی مسلمان با حضور گسترده محققان و پژوهشگران حوزه ودانشگاه و با تاکید بر نقش زن و تاثیر گذاری زنان در حوزه های اقتصادی برگزار شد.
همايش


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فقیهی دبیر علمی همایش جهاد اقتصادی بانوی مسلمان گفت: از بین بیش از یکصد مقاله ارائه شده به دبیرخانه همایش،شصت مقاله انتخاب شد که در این مراسم ارائه شد.

وی ترسیم الگوی اشتغال زنان بر مبنای آموزه‌های اسلامی، زن وجهاد اقتصادی، نقش زنان در مدیریت خانواده و نقش اشتغال زنان در توسعه اقتصادی را از جمله عناوین مقالات ارائه شده به دبیرخانه همایش عنوان کرد و اضافه کرد:همچنین اقتصاد در نهج البلاغه، بررسی کار زنان ایرانی در جامعه امروز، ترسیم الگوی اشتغال زن براساس ارزشهای اسلامی و آسیب های رفتاری زنان در اقتصاد و فعالیت‌های اقتصادی از دیگر عناوین مقاله‌های ارائه شده در این همایش به شمار میرود.

دبیر همایش جهاد اقتصادی بانوی مسلمان یادآور شد: با این وجود تبیین حضور زن در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی،ترسیم الگوی اشتغال زن براساس ارز‌ش‌های اسلامی،بررسی وضعیت موجود اشتغال زنان در ایرن،حدود فعالیت اقتصادی زن مسلمان از نظر اسلام وسبک زندگی زن مسلمان و تاثیر آن در عرصه‌های اقتصادی از جمله اهداف برگزاری همایش "جهاد اقتصادی بانوی مسلمان"است.

در ادامه این همایش طاهره محسنی از اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی به بررسی نقش زن در کسب و کار اشاره کرد وگفت: براساس آیات و روایات کسب و کار باید ویژگی حلال بودن را به‌همراه داشته باشد و در صورت داشتن این شاخصه به عنوان پرفضیلت‌ترین کارها محسوب می‌شود.

این استاد حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: نقش زن در اقتصاد و توسعه اقتصادی از دیدگاه‌های مختلفی چون چگونگی مصرف ونگهداری با کیفیت، قابل بررسی است که البته این دیدگاه در کنار حضور زن در فعالیت‌های اقتصادی بیرون از خانواده نیز قابل تعبیر خواهد.

در پایان این مراسم به ارائه دهندگان مقالات جوایزی به رسم یادبود اهدا شد./9192/د101/ن

ارسال نظرات