۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۲۸۵۲۱
در ترکیه، بنگلادش و نیجریه برگزار شد؛

جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)

خبرگزاری رسا ـ سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن در کشورهای چون ترکیه، بنگلادش و نیجریه برپا شد.
Hazrat Zahra
به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان مناطق مختلف بنگلادش به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم جشن و ویژه‌برنامه‌هایی در مراکز شیعی سراسر این کشور برگزار کردند.

در این مراسم ها که با حضور مردم مسلمان، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد، سخنرانان به فضایل و زندگی آن بانوی بزرگوار پرداختند.

مراکز شیعی که در روستا‌ها و شهرهای کوچک بنگلادش مشغول اجرای فعالیت‌های دینی هستند نیز مراسم جشن و سرور و برنامه‌هایی به این مناسبت برگزار کردند.

همچنین مراسم جشنی با عنوان حضرت فاطمه(س)؛ مادر نمونه در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار شد.

در این مراسم هارون توکاک، نویسنده و روزنامه‌نگار طی سخنانی گفت: حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، الگوی خانواده‌ ها هستند و مسلمانان باید جهت معرفی این دو بزرگوار به تمام جهانیان گام‌های اساسی بردارند.

هارون توکاک به بنیان زندگی حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) اشاره کرد و با بیان سخنان ارزشمند پیامبر گرامی اسلام(ص) درخصوص مقام مادر و خانواده پرداخت.

شیعیان منطقه زاریه نیجریه نیز در سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به مدت سه روز با برگزاری مراسم باشکوهی با حضور جمع کثیری از شیعیان در حسینیه بقیه‌الله(عج) این شهر جشن گرفتند.

شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، طی سخنانی از عموم مردم خواست تا به مقام مادر و زن بیشتر ارج نهند./982/ب902/ک
ارسال نظرات