۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۲۸۵۸۲
در راستای برگزاری کنگره ملی آزاد سازی خرمشهر؛

جلسه هماهنگی کنگره ملی آزاد سازی خرمشهر در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان بر تسریع ارسال جدول نهایی برنامه ریزی یادواره آزادسازی خرمشهر برای تصویب در هیأت دولت تأکید کرد.
خرمشهر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سیدجعفر حجازی، استاندار خوزستان، صبح امروز در جلسه هماهنگی و پیگیری اقدامات کنگره شهدای خرمشهر که در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: خواسته ها و برنامه ریزی یادواره بزرگداشت شهدای خرمشهر به جلسه هیأت دولت در خراسان رضوی ارسال تا در این جلسه مطرح و به عنوان یک مصوبه اجرایی شود.

وی با بیان این‎که بعد از تصویب کلیات آن توسط وزرای مربوطه جهت ابلاغ به دستگاه های استان ارسال می شود تا امکانات و پشتیبانی لازم را انجام دهند افزود: حضور خود اعضای دولت در یادواره همچون وزیر ورزش و جوانان، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر نفت تأثیرگذاری بیشتری دارد، از این رو دستگاه های مربوطه باید پشتیبانی و امکانات را فراهم کنند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها باید در بزرگداشت کنگره شهدای خرمشهر مشارکت فعالی داشته باشند و هر کدام به تناسب فعالیت و کار پشتیبانی و امکانات لازم را فراهم کنند.

در ادامه این جلسه سردارحسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، نیز با تشکر از پیگیری ها و اقدامات دستگاه ها در برگزاری کنگره شهدای خرمشهر به پیش بینی 100 برنامه کشوری، استانی و شهرستانی اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد برنامه، 22 برنامه برجسته است که با تدابیر استانداری روزانه و برحسب موقعیت زمانی برگزار می شوند.

وی تجلیل از زنان ایثارگر و رزمنده در یکم خرداد، برپایی نمایشگاه، پخش پوستر، ساخت تندیس کنگره،10 شب نمایش همراه با رزمایش و رونمایی از هفت کتاب را از جمله اقدامات برگزاری کنگره شهدای خرمشهر عنوان کرد.

همچنین، حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به برنامه های کمیته فرهنگی هنری کنگره شهدای خرمشهر اشاره کرد و یادآور شد: شبی با شهدا در محضر با قرآن با حضور قاریان بین المللی و استانی در مسجد جامع خرمشهر، برپایی نمایشگاه کتاب با پنج هزار عنوان را از جمله این برنامه ها خواند.

وی اجرای تئاتر مقاومت با سیزده اثر که دو اثر از کشورهای همسایه است، برگزاری کنگره شعر عربی و فارسی، هنرهای تجسمی و عکس، ورک شاپ و اجرای نمایش های خیابانی با مشارکت بنیاد حفظ آثار، بنیاد شهید و ارشاد اسلامی خوزستان را از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی کنگره شهدای خرمشهر عنوان کرد./9461/پ203/ب

ارسال نظرات