۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۷۲۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

70 درصد موقوفات مازندران فاقد شناسنامه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود 12 هزار موقوفه در استان گفت: متأسفانه 70 درصد این موقوفات فاقد شناسنامه است.
حجت الاسلام سيف الله سهرابي، مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، عصر پنج شنبه در دومین جلسه شورای ادارای مدیران اوقاف و امور خیریه استان در عباس آباد بهشهر، با بیان این‎که حدود دو سوم موقوفات استان بدون شناسنامه است گفت: رسیدن این رقم به حد مطلوب نیازمند همکاری مسؤولان و آحاد مردم است.

وی احیا و شناسنامه دار کردن موقوفات را یکی از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و خاطرنشان کرد: موقوفات ابزار مناسبی برای ترویج اندیشه های ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این‎که مازندران با دارا بودن 12 هزار موقوفه یکی از استان های برتر در تعداد موقوفات است ادامه داد: حفظ و احیای موقوفات و نیز تشویق مردم در جهت وقف اموال یکی از برنامه های مهم اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران است.

وی گسترش فرهنگ وقف در جامعه را نیازمند فرهنگ سازی مناسب در جامعه دانست و تصریح کرد: احیا و نگهداری موقوفات وظیفه همگان است و همه ما در قبال موقوفات مسؤول هستیم.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به وجود هزارو231 امامزاده در مازندران گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های اوقاف و امورخیریه در این بخش ساماندهی امامزاده ها در اجرای طرح جامع و تیپ است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین تعداد رقبه موجود در استان را 120 هزار مورد اعلام کرد و گفت: این استان در این بخش نیز از استان های پیشرو کشور است.

وی با بیان این‌که این استان بیشترین تعداد امامزادگان را در کشور دارد افزود: اماکن مذهبی و امامزادگان مازندران باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با ارزشمند خواندن موقوفات در جامعه اسلامی ادامه داد: یکی از برنامه های سازمان اوقاف عمل به نیت واقفان است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این‎که موقوفات تنها به عزاداری ها و تبیلغ خلاصه نمی شود ادامه داد: یک بعد موقوفات در جهت اقتصاد جامعه است.

مدیر کل اوقاف مازندران با تأکید بر این‎که احیای موقوفات استان در رأس برنامه های امسال این سازمان قرار دارد گفت: موقوفاتی که بنا به دلایلی احیا نشده است باید احیا شود و مسؤولان نقش مهمی در احیا و عمل به نیات واقفان دارند.

وی با اشاره به این که نگاه سازمان اوقاف احیای همه موقوفات استان است ادامه داد: امسال موقوفاتی را که قابل اجرای پروژه است و دارای معارض نیست شناسایی و احیا خواهند شد./950/پ303/ب

ارسال نظرات