۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۸۱۹
مدیر حوزه علمیه همدان:

طلاب و روحانیان در عرصه جهاد فرهنگی پیشگام باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیان باید پیشگام در عرصه جهاد فرهنگی باشند، پاسخگویی به شبهات را از مهم‌ترین وظایف حوزویان در عصر کنونی دانست.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني مدير حوزه علميه همدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان، در گردهمایی طلاب و روحانیان همدانی تحصیل کننده در حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رسالت و وظیفه اصلی طلاب و روحانیان را متذکر شد و گفت: وظیفه اصلی و مهم طلاب در کنار رعایت تقوای الهی، عمل به بیانات ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به آیه نفر، هجرت برای کسب علم و تفقه در دین را وظیفه طلاب دانست و تاکید کرد: طبق محتوای این آیه شریفه طلاب و روحانیان باید نسبت به کسب علم اهتمام داشته باشند و بعد از متفقه شدن در علوم اسلامی، معارف دینی را برای مردم تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه همدان یادآورشد: اگر امروز افرادی که شرایط مناسبی هم دارند و نسبت به این امر مهم اهتمام نداشته باشند و خواسته خدا و خلق را اجابت نکنند قطعا در روز قیامت مسؤول هستند و باید پاسخگو باشند.

وی افزود: اسلام با مجاهدت و ایثارگری علما و بزرگان در طول تاریخ رشد کرده و گسترش یافته است و در این عصر و زمان نیز گسترش و توسعه دین مبین اسلام به ایثارگری علما و روحانیان نیاز دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر کسی برای خدا کار کند، خداوند تبارک و تعالی نیز مشکلات او را برطرف می کند و از جایی به او رزق و روزی می دهد که تصور آن را هم نمی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی پاسخگویی به شبهات را از وظایف مهم طلاب و روحانیان ذکر و تصریح کرد: امروز طلاب و روحانیان باید بدانند وظیفه آنها چیست، مقام معظم رهبری تعبیر جهاد فرهنگی را بکار برده‌اند و ما طلاب باید در این جهت پیشگام باشیم.

وی در پایان توصیه‌هایی به طلاب و روحانیان ارائه کرد و گفت: قدر نعمت جوانی خود را بدانید و عمر خود را در مسیری صرف کنید که مرضی خداوند تبارک و تعالی و امام زمان(عج) باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات