تشکیل«اتاق وضعیت میدانی تبلیغ بانوان»در خراسان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، مدرسه علمیه اسلامشناسی حضرت زهرا(سلاماللهعلیها)، با هدف نوآوری در عرصه تبلیغ و حرکت بر مبنای نقشهراه حوزههای علمیه پیشرو، اقدام به راهاندازی «اتاق وضعیت میدانی تبلیغ بانوان» کرده؛ ساختاری که آن را در ردیف اولین مدارس علمیه خراسانات و از معدود مراکز حوزوی کشور است، که دارای اتاق وضعیت میباشد و طراحی عملیاتهای تبلیغی بر اساس رصد و تحلیل میدانی دادههای آن قرار دارد.
خانم اسدی، مسئول تربیتی و تبلیغی این مدرسه، بیان داشت: با توجه به ورود به مرحله جامعهسازی و امتسازی اسلام مطابق بیانیه گام دوم انقلاب، طی پنج سال گذشته تحقیقات گسترده میدانی و کتابخانهای درباره چگونگی فعالیت شبکهای و تشکیلاتی بانوان در شهر مشهد انجام شد تا الگوی علمی و میدانی قابل اجرا فراهم گردد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۴، با اتکا بر مأموریت ویژه حوزههای علمیه پیشرو و سرآمد، اتاق فکر و اندیشهورزی واحد مبلغین با مدیریت دکتر رضایی و قرارگاه عملیاتی و تبلیغی با مسئولیت خانم افتخاری تشکیل شد. و پس از ارائه گزارش تحلیلی پنجساله، طراحی و راهاندازی اتاق وضعیت تبلیغ بهطور رسمی در دستور کار مدرسه قرار گرفت.
اسدی با بیان اینکه مسیر تبلیغ باید دقیقاً مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد و مبلغ باید در نقشه راه و هدف تبلیغی خود پیام امام امت را به امت برساند، گفت: طبق منویات معظمله، دو محور کلان در کار بانوان مبلغه ضرورت یافت، نخست، تبلیغ شبکهمحور بانوان و تبیین منظومه فکری اسلام برای تحقق امر جامع امام امت، و دوم، کار تشکیلاتی بانوان با الگوگیری از سیره حضرت زهرا(سلاماللهعلیها) در عرصه عضو یابی به جای عضو گیری و کادرسازی برای جامعه و تمدن اسلامی .
وی ادامه داد: اتاق وضعیت مدرسه برای تحقق این دو مأموریت در چند فاز طراحی شده است. سیاست مرکزی طرح، مبتنی بر اسلام ناب محمدی(صلیاللهعلیهوآله) و تبیین منظومه فکری امامین انقلاب در مواجهه با جریانهای فکری التقاطی و انحرافی است.
مسئول تربیتی و تبلیغی مدرسه اسلامشناسی حضرت زهرا(سلاماللهعلیها) با اشاره به اجرای فاز نخست پروژه گفت: در این مرحله نیازمند نقشه دقیق زیستبوم فرهنگی شهر مشهد و دادههای آماری بودیم که توسط تیم رصد، فنی و هنری مدرسه طی شش ماه انجام شد.
وی افزود: اتاق وضعیت اکنون دادههای کمی و کیفی را رصد و تحلیل کرده و بر اساس نتایج، عملیاتهای فرهنگی و تبلیغی برای حل مسائل مشخص طراحی میکند. سپس نیروهای تبلیغی و فرهنگی محلهها و مناطق بر اساس این تحلیلها سازماندهی و توانمندسازی میشوند.
اسدی در پایان گفت: با اولویتگذاری سیاست حوزه و تمرکز بر مناطق حاشیه شهر مشهد، تاکنون ۱۳ قرارگاه فعال بانوان افتتاح شده که فعالیتهای آنان بر محور کادرسازی، شبکهسازی و تقویت توان تبلیغی در حال انجام است./933/