۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۱۴۶
وزیر دفاع در کنگره ملی شهدای خرمشهر:

استکبار فکر هرگونه ماجراجویی علیه ایران را از خود دور کند

خبرگزاری رسا ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فتح خرمشهر را سبب ترس و هراس استکبار جهانی از اقتدار و عظمت ایران اسلامی دانست و افزود: فتح خرمشهر نقطه پایانی همه آمال و آرزوهای دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.
وحيدي در نخستين کنگره ملي اميران ، سرداران و شهداي خرمشهر احمد وحيدي در نخستين کنگره ملي اميران ، سرداران و شهداي خرمشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ظهر امروز در دومین روز از کنگره ملی سرداران، امیران شهید و شهدای خرمشهر که در نمایشگاه دائمی شهدای در منطقه آزاد اروند برگزار شد، با تقدیر و تجلیل از مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ابراز داشت: شهدا در مقامی قرار گرفته اند که خداوند متعال از آنها تجلیل کرده است؛ بنابراین کنگره شهدا تجدید عهد و پیمان با شهدا است.

عضو کابینه دولت دهم در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: شهدای گران قدر عهدی را با خدای خود بستند که آنها عهد را کامل انجام دادند و خداوند نیز مهر صدق بر عمل آنان زد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر این که شهدای فتح خرمشهر دارای مزیت های ویژه ای هستند، بیان داشت: دوران آزادسازی خرمشهر بسیار خطیر بود که این شهدا با پیش گرفتن صراط مستقیم از این مسؤولیت خطرناک به خوبی گذشتند.

پیام پایداری و مقاومت ملت ایران مرهون رشادت‎های شهدا در آزادسازی خرمشهر است

وحیدی پیام پایداری و مقاومت ملت ایران را مرهون رشادت های شهدا در آزاد سازی خرمشهر دانست و گفت: شهدای خرمشهر با ایستادگی، مقاومت و اطاعت از ولایت فقیه این شجاعت و ایثارگری را به جهانیان و ملت ها صادر کردند.

وی با بیان این که شهدای خرمشهری به ملت های آزادی خواه و جهان سومی ثابت کردند که با دست خالی می توان در برابر ارتش مکانیزه دشمن ایستادگی کرد، اظهار داشت: مهم ترین و مفتضح ترین شکست دشمن در حماسه آزادسازی خرمشهر رقم خورد؛ چراکه استکبار با حمایت های مالی و نظامی خود از رژیم بعث عراق ضربه ای بزرگی از مقاومت دلیرانه مردان و زنان خرمشهری خورد.

عضو کابینه دولت دهم با بیان این که دوران مقدس دفاع مقدس سبب شد که دشمنان در برابر اراده فولادین ملت ایران زانو بزنند، تصریح کرد: برای استکبار جهانی که از صدام حسین حمایت می کرد بسیار گران تمام شده بود که چگونه ارتش پیشرفته عراق با این همه حمایت در برابر جوانان و رزمندگان دلیر و شجاع ایران اسلامی شکست خورده است و درک آن برای معاندان ایران اسلامی بسیار سخت بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر این که هرچه در دفاع مقدس داریم از پایداری خرمشهر است، به جمله ای از شهید جهان آرا مبنی بر این که «ممکن است خرمشهر سقوط کند، اما ایمان ما نباید سقوط کند» اشاره و تأکید کرد: در برهه ای خرمشهر به اشغال رژیم بعث عراق درآمد ولی بعثی ها هیچ گاه نتوانستند ایمان قوی و اراده فولادین جوانان و رزمندگان ایران را اشغال کنند بلکه همین ایمان جوانان بود که دشمن بعثی را از خرمشهر بیرون راند.

وحیدی اضافه کرد: ایمان های صیقل خورده جوانان و رزمندگان ایران اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد و دنیای اسلام را برای نابودی استکبار جهانی به حرکت درآورد.

وی فتح خرمشهر را سبب ترس و هراس استکبار جهانی از اقتدار و عظمت ایران اسلامی دانست و افزود: فتح خرمشهری نقطه پایانی همه آمال و آرزوهای دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

استکبار فکر هرگونه ماجراجویی علیه ایران را از خود دور کند

عضو کابینه دولت دهم با تشریح اوضاع کنونی کشورهای اسلامی و منطقه یورو، به اظهارات برخی از سردمداران آمریکایی و اسرائیلی مبنی بر جنگ با جمهوری اسلامی ایران اشاره و تأکید کرد: به آتش کشیدن خاورمیانه، رخ دادن جنگ جهانی سوم، نابودی اسرائیل و زوال ابرقدرتی آمریکا از اظهاراتی است که بسیاری از سیاست مداران نسبت به جنگ با ایران داشته اند؛ بنابراین آمریکا عجولانه تصمیم نگیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر این که قدرت برتر ایران اسلامی از ولایت فقیه است، اذعان داشت: هدف اصلی دشمنان در براندازی نظام نخست از بین بردن ولایت فقیه و سپس نابودی ایران اسلامی است که باید به آنها گوشزد کرد از رویای کاذب خود بیرون بیایند و فکر هرگونه ماجراجویی علیه ایران را از خود دور کنند.

وحیدی با اشاره به تزلزل اقتصادی، سیاسی، اعتقادی و فکری در منطقه یورو ابراز داشت: تنها متحد و یار و یاور ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس کشور سوریه بود که در برهه کنونی کسانی که از صدام دفاع می کردند الان در سوریه مدافع دموکراسی و حقوق بشر شده اند.

وی خطاب به آمریکا و متحدانش خاطرنشان کرد: تا چه زمانی می خواهید با فریب و حیله ملت های آزادی خواه را نابود کنید عبرت بگیرید و خجالت بکشید از سرنوشت مردی که روزگاری برای حمله به ایران میلیون ها دلار به او کمک کردید که بر خواری و ذلت شما بیافزاید.

وحیدی در پایان سخنانش اذعان داشت: سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی درمنطقه دنیا به ویژه کشورهای مسلمان و آزادی خواه را به حرکت درآورده است./9461/پ202/س
ارسال نظرات