۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۹۴۵۸

جامعه روحانیت استان کرمانشاه تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ جامعه روحانیت استان کرمانشاه با حضور علما، ائمه جمعه، مسؤولان حوزوی و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تشکیل شد.
عکس آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نخستین جلسه جامعه روحانیت استان کرمانشاه با حضور علما، ائمه جمعه، مسؤولان حوزوی و روحانیان این استان امروز در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی علما نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در این جلسه تصریح کرد: نشست‌های علما در سال‌های گذشته در این استان به طور مستمر برگزار و به مسایل فرهنگی و اعتقادی کرمانشاه رسیدگی می‌شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تشکیل جامعه روحانیت کرمانشاه برکات معنوی زیادی در پی خواهد داشت و امیدواریم آثار این گونه نشست ها در سطح استان مشهود و ملموس شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علما با تأکید بر این‌که روحانیت نباید به دنبال احزاب و عناوین سیاسی باشد، اظهار داشت: روحانیان باید اشراف و نظارت کاملی بر جریان‌های فرهنگی و سیاسی جامعه داشته باشند.

در این نشست حجت‌الاسلام حسینی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به عنوان دبیر جامعه روحانیت کرمانشاه تعیین شد.

همچنین حجج اسلام گودرزی، مهری، کرمی، خوبانی و شهبازی به ترتیب نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان، مسؤول دفتر شورای نگهبان در استان، مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرمانشاه و معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه کرمانشاه به عنوان اعضای رسمی شورای جامعه روحانیت استان و وظیفه پیگیری مصوبات و تهیه دستورات جلسه های آینده معین شدند.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم دبیر جامعه روحانیت استان بر ضرورت ایجاد و حضور روحانیت در صحنه های مختلف و دفاع از ارزش های والای اسلامی و انقلابی تاکید کرد و افزود: مواضع این جامعه در قالب بیانیه جهت اطلاع مردم کرمانشاه در اختیار رسانه‌ها قرار می گیرد.

تشکیل جامعه روحانیت مبارز استان کرمانشاه در پی تأکید و سفارش آیت‌الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران به حجت‌الاسلام والمسلمین علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، صورت گرفته است./9463/پ202/ج
ارسال نظرات