۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۲۹۶۱۱

موافقت شورای گسترش حوزه با تأسیس مدرسه علمیه گرمی

خبرگزاری رسا ـ شورای گسترش حوزه‎های علمیه کشور موافقت اصولی خود با تأسیس مدرسه علمیه برادران حضرت ولی عصر(عج) در شهرستان گرمی را اعلام کرد.
حوزه علميه
حجت الاسلام یدالله صفری، امام جمعه شهرستان گرمی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل از موافقت اصولی شورای گسترش حوزه های علمیه کشور با تأسیس مدرسه علمیه ولی عصر (عج) برادران در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی مدرسه علمیه برادران در این شهر جزء خواسته‌های دیرین مردم متدین این شهر بود، خاطرنشان کرد: این موافقت بر اساس تقاضای تأسیس مدرسه علمیه برادران و به استناد مصوبه شماره 616 شورای عالی حوزه‌های علمیه حاصل شده است.

حجت الاسلام صفری با اشاره به اشتیاق جوانان منطقه گرمی به تحصیل علوم حوزوی و تعدد مراکز آموزش عالی در این شهرستان اظهار داشت: امیدواریم با تأسیس مدرسه علمیه ویژه برادران گام دیگری در راستای توسعه علمی منطقه گرمی برداشته شود.

امام جمعه گرمی با بیان این‌که فعالیت مدراس علمیه در شهرستان‌ها تأثیر بسزایی در فرهنگ عمومی آن مناطق دارد، گفت: حضور طلاب و روحانیان در عرصه‏های مختلف اجتماعی و فرهنگی می تواند در ارتقای فرهنگ دینی و بینش عقیدتی و اسلامی مردم شهرها نقش ماندگاری داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که اولین ورودی‌های حوزه علمیه برادران شهرستان گرمی از مهرماه امسال تحصیل در علوم دینی را آغاز خواهد کرد، افزود: باتوجه به اشتیاق وصف‌ناپذیر جوانان این منطقه برای تحصیل در حوزه، افزایش ظرفیت پذیرش در سال‌های آینده دور از انتظار نخواهد بود.

گفتنی است، حوزه علمیه خواهران گرمی پیش از این در سال 1379 تاسیس شده و هم اکنون بیش از 130 طلبه دارد که تاکنون 68 دانش آموخته از این مرکز علمی فارغ التحصیل شده اند./935/پ202/س
ارسال نظرات