۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۲۹۷۹۲

کتابخانه تخصصی آیت‎الله بهجت در فومن راه اندازی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فومن در جلسه شورای فرهنگی عمومی این شهرستان از راه اندازی کتابخانه تخصصی آیت الله بهجت در فومن خبر داد.
آيت الله بهجت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید محمدحسن صفوی، امام جمعه فومن امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی این شهرستان از راه اندازی کتابخانه تخصصی آیت الله بهجت فومنی در فومن خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود حضرت آیت الله بهجت(ره) را جزء نام آوران جهان تشیع خواند و افزود: وی در بحث عرفان و اخلاق جزء کم نظیر ترین عارفان در تاریخ محسوب می شوند.

امام جمعه فومن با اشاره به جایگاه علمی و فقهی آیت الله بهجت گفت: این عالم فرزانه تا حدی در عرفان پیش رفت به طوری که مورد بشارت بسیاری از علما و مراجع تقلید بودند.

حجت الاسلام صفوی درآمیختن عرفان آیت الله بهجت با فقه اهل بیت را عرفانی پاک و زلال دانست و ادامه داد: وجود نورانی ایشان سرچشمه زلالی است که اصحاب معرفت و اخلاق می توانند از این مرکز ناب استفاده ببرند و این گونه عرفان می تواند در مقابل عرفان های دروغین که گاهی رایج می شوند همچون سنگی باشد.

وی اضافه کرد: آیت الله بهجت بر اساس فقه جواهری به پرورش و تربیت شاگردان مشغول و بیش از یک قرن شاگردان را پرورش دادند.

امام جمعه فومن با بیان این که آیت الله بهجت فومنی(ره) خدمات ارزنده ای را به جهان اسلام ارائه کرده اند اظهار داشت: این عالم ربانی حق بزرگی بر گردن ما دارند که باید به صورت مختلف همانند راه اندازی کتابخانه تخصصی بتوانیم خدمات وی را با شناساندن ابعاد شخصیتی این بزرگوار و نیز ترویج فرهنگ و معارف دینی ارج بگذاریم.

وی با بیان این‌که بزرگترین پیام زندگی آیت الله بهجت تلاش برای خدمت به دین بود، تاکید کرد: روحانیان و طلاب با تامل و تدبر در آثار شفاهی و کتبی به جا مانده از آیت الله بهجت ادامه دهنده راه ایشان باشند.

حجت الاسلام صفوی بر شناساندن ابعاد مختلف شخصیت حضرت آیت الله بهجت(ره) به جهان اسلام تأکید کرد و گفت: این عالم وارسته جایگاهی بی نظیر در جهان اسلام دارد که باید بیشتر به دنیا معرفی شود.

وی افزود: زوایای مختلف زندگی پر از برکت و معنویات این مرد خدایی و سیر سلوک ایشان به گونه ای است که سالها طول می کشد تا با بررسی و مطالعه این ابعاد معنوی، بتوان به شخصیت والای این فرزانه پی برد./950/پ202/ب

ارسال نظرات