۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۹۸۳۲
رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم:

هنر وسیله‌ای برای خدمت و ترویج دین و اخلاق است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم هنر را وسیله‌ای برای خدمت و ترویج دین و اخلاق دانست و گفت: امروز ظرفیت ورود به حوزه هنری برای طلاب ایجاد شده است و می توانند در راه تبلیغ دین خدمات گسترده‌ای را انجام دهند.
اختتاميه نخستين جشنواره فيلم حوزه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم اشراق با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات برگزار شد،‌ گفت: این ظرفیت در حوزه‌های علمیه وجود دارد که در عرصه هنر و تولیدات هنری گام بردارد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم هنر را وسیله‌ای برای خدمت و ترویج دین و اخلاق دانست و گفت: امروز ظرفیت ورود به حوزه هنری برای طلاب ایجاد شده است و می توانند در راه تبلیغ دین خدمات گسترده‌ای را انجام دهند.

حجت‌الاسلام واعظی با بیان اینکه ما اعتقاد داریم که حوزه می تواند در عرصه‌های هنری وارد شود، ابراز کرد: از این رو مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات تأسیس شد تا ظرفیت سازی برای هنر دینی با قوت بیشتری دنبال شود.

وی جشنواره فیلم اشراق را نقطه آغازین برای رشد و حرکت هنری در عرصه دین عنوان کرد و اظهار داشت: این عرصه با بافت شخصیتی طلبه و کارکرد روحانیت منافاتی ندارد و این امر نیز می‌تواند جزء اقدامات جنبی طلاب قرار گیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره به مسؤولان امر کمک خواهد کرد تا نقاط ضعف و قوت خود را بازیابی کنند و با تداوم این مسیر پیشرفت‌هایی در زمینه هنر به دست آید.

حجت‌الاسلام واعظی با بیان اینکه حوزه باید در عرصه هنر از ظرفیت‌های موجود جهت ترویج دین و اخلاق استفاده کنند، گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود در امر تبلیغ دین استفاده از هنرهای تصویری است.

وی یکی از تمرات جشنواره فیلم اشراق را معرفی و جذب هنرمندان متعهد خواند و ابراز کرد: کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند می‌توانند با تولیدات مناسب دینی گامی مؤثر در ترویج دین بردارند.

حجت‌الاسلام واعظی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب برای تصدی گری در امر هنر و در عرصه تولیدات هنری وارد شوند و در زمینه‌های مختلف هنری همچون؛ فیلمنامه نویسی و پویانمای اثر گذار باشند و دین را از این روش به مردم بویژه کودکان و نوجوانان تبلیغ کنند./927/پ202/ن

ارسال نظرات