۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۹۱۰
امام جمعه اردبیل:

امام خمینی ایدئولوژی اسلام آمریکایی در جهان را رسوا کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری حضرت امام راحل را رسوا کننده ایدئولوژی و تفکر اسلام آمریکایی در جهان توصیف و تاکید کرد: اگر امروز شاهد الگوپذیری انقلابیون نهضت بیداری اسلامی از نظام اسلامی ایران هستیم همه از برکات آرمان ها و اندیشه های امام راحل و رهبری است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل، حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به توطئه های آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه در سوریه، اظهار داشت: قتل عام بسیاری از مردم از جمله زنان و کودکان در سوریه، مصیبت بزرگی برای بشریت به حساب می آید.

وی با بیان این‌که کشتار وحشیانه زنان و کودکان در بخشی از خاک سوریه نشان از سقوط انسانیت دارد، تصریح کرد: همه این افراد که یا علوی و یا مسیحی بوده‌اند به دست تروریست‌هایی به قتل رسیده اند که آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی به شدت از آنان حمایت می کنند.

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که غرب به دنبال راه‌اندازی فتنه‌ای دیگر در سوریه است، تصریح کرد: غرب قاعده بازی را بر هم زده و به دنبال انتقام از مردم مسلمان سوریه است، شرایط حاک بر این کشور بسیار متفاوت با لیبی و یا هر کشور دیگر است.

وی ادامه داد: نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه‌ای، دشمنان را به واهمه انداخته و کاملا روشن است که غرب نمی تواند به صورت منطقی در مقابل نفوذ معنوی آرمان‌ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایستادگی کند، از این رو دست به اعمال ضدبشری و انسانی همچون حمایت از تروریست‌ها و کشتار زنان و کوکان بی‌گناه می زند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی خاطر نشان کرد: آمریکا و اروپا به تدریج از صحنه خاورمیانه فاصله می گیرند و در حال حذف شدن از منطقه هستند و این افتخار بزرگی برای ایران اسلامی است که در طول 33 سال گذشته بدون دست زدن به اقدام ضدبشری، به برکت رهبری امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه ای اکنون به آرمان‌های مقدس اسلامی رسیده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که معادلات منطقه به نفع ایران در حال تغییر است، تصریح کرد: اکنون غرب در برابر قدرت و نفوذ انقلاب اسلامی عاجز مانده و با آشکار شدن نشانه های سقوط رژیم غاصب اسراییل به وحشت افتاده است، از این رو برای نجات از این بحران هر عملی را مرتکب می شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ملت ایران و عموم مستضعفان عالم هنوز پس از گذشت 23 سال از رحلت ملکوتی آن رهبر فرزانه، از برکات و اندیشه‌های امام راحل بهره‌مند هستند.

وی بزرگترین خدمت امام به جامعه اسلامی را تفکیک اسلام ناب محمدی از اسلام آمریکایی دانست و گفت: اسلام آمریکایی که بزرگ‌ترین ضربه را به این دین زده است، از یک طرف از اسلام سخن می گوید و از سوی دیگر با رژیم صهیونیستی پیمان می بندد و با آن رزمایش مشترک نظامی برگزار و سفارت این رژیم غاصب و غیرقانونی را در کشورش دایر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: سردمداران اسلام آمریکایی با بستن گذرگاه رفح عرصه را بر زنان کودکان بی گناه غزه تنگ و آنان را قتل عام می نمایند و مسابقه ملکه زیبایی در کشورشان برگزار و حجاب را به زور برای زنان منع می کنند، اکنون شش هزار سایت وهابیت و غرب علیه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران مطالب منتشر می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه این هجمه ها علیه امام راحل نشانگر عظمت و تحولات بزرگی است که ایشان در دنیا علیه منافع نظام سلطه و استکبار ایجاد کرده اند، امام خمینی تفکرات و ایدئولوژی اسلام آمریکایی در جهان را رسوا کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شجاعت، تدبیر، تفکر و آینده نگری از ویژگی های منحصر به فرد امام راحل است، در وجود آن شخصیت کم نظیر تاریخ هیچ گونه ترسی نبود به گونه‌ ای که بارها اعلام می فرمود اگر سرم به دار رود، مرا زنده زنده در آتش بسوزانند و خانواده‌ام را به اسارت بگیرند هرگز امان نامه کفر را امضا نخواهم کرد.

وی الگوپذیری مدیران و مسؤولان نظام اسلامی از سیره و سلوک امام راحل را مورد تاکید قرار داد و گفت: امام راحل، نظامی را بنا نهاد که به نظام سلطه نه گفت و نه به غرب و نه به شرق وابسته بود، اگر امروز شاهد الگوپذیری انقلابیون نهضت بیداری اسلامی از نظام اسلامی ایران هستیم، همه از برکات آرمان ها و اندیشه های امام راحل و رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به آغاز ایام البیض، خواستار بهره‌مندی عموم مردم به ویژه جوانان از لحظه‌های معنوی اعتکاف و ماه رجب شد./935/پ201/ج

ارسال نظرات