۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۳۰۰۰۱
حجت الاسلام پورمحمدی:

سازمان بازرسی پیگیر جدی پرونده فساد بانکی اخیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور همپای دستگاه قضایی پیگیر جدی پرونده فساد اقتصادی اخیر است تا در سریع ترین زمان ممکن منجر به نتیجه شود.
رييس سازمان بازرسي کل کشور حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي رييس سازمان بازرسي کل کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور امروز در شورای قضایی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: عزم جدی  این سازمان مبارزه و مقابله با مفاسد اقتصادی و جرائم سازمان یافته است.

وی با تاکید بر این‎‌که توجه به راهکارهای پیشگیرانه در اولویت فعالیت‌های سازمان است، تصریح کرد: با هماهنگی و همکاری دیگر قوا در نظر داریم با متخلفان با قاطعیت برخورد کنیم، چنان که سازمان بازرسی کل کشور همپای دستگاه قضایی پیگیر جدی پرونده فساد اقتصادی اخیر است تا در سریع ترین زمان ممکن منجر به نتیجه شود.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان این‌که سالم‌سازی زیرساخت‌ها و نظام اداری لازمه تحقق عدالت و پشیگیری از مفاسد اقتصادی و اداری است، تصریح کرد: بخشی از این امر بر عهده مجلس و بخشی بر عهده سازمان بازرسی و بخشی دیگر بر عهده سایر نهادها است.

وی افزود: بخشی از آن بر عهده قضات است که باید با هر گونه فساد برخورد شود اما هیچ چیز شیرین‌تر از عدالت نیست و باید تلاش کنیم این شیرینی را بیشتر به کام مردم بچشانیم زیرا اگر مردم بدانند در جامعه عدالت حاکم است سختی‌ها برای آنان شیرین می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بدون تردید اگر به دقت با تخلفات مالی و اقتصادی برخورد قاطع شود رشد اقتصادی محقق می شود و در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دستگاه قضایی نقشی بسیار حساس و پیچیده ای در این راستا برعهده دارد.

حجت الاسلام پورمحمدی با تاکید بر این‌که وجود پرونده های اقتصادی موجب آسیب روحی جامعه و بی اعتمادی عمومی به نظام و قوه قضاییه خواهد شد، اظهار داشت: احساس پشتیبانی و حمایت عادلانه از حق و حقوق مردم جزو رسالت های مهم دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کل کشور است.

وی رسیدگی سریع به پرونده های مالی را عامل مهم در جلب اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه و مقابله با جرایم سازمان یافته، علنی، خشن و سنگین مالی و اقتصادی از جمله برنامه های اولویت دار سازمان بازرسی کشور اشت./935/پ202/ج
ارسال نظرات