۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۳۰۲۲۵
امام جمعه خرمشهر:

دفاع از ولایت و حجاب مهم‎ترین یادگار حضرت زینب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر با تأکید بر این که محوری ترین سیره زندگانی حضرت زینب(س) دفاع از حریم ولایت و حجاب است بیان داشت: درسی که حضرت زینب(س) در صحرای عاشورا به جهانیان آموخت این بود که در سخت ترین لحظات نباید از حریم ولایت دور شد و در آن لحظات نیز باید از حریم ولایت دفاع کرد.
حضرت زينب


حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به تبیین سیره زندگانی حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: حضرت زینب (س) تجسم زهد، علم، عفاف، شهامت و متخلق به اخلاق الهی است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که صبر و مقاومت حضرت زینب(س) در برابر امویان نمونه ای بارز از سیره حضرت رسول اکرم(ص) است ابراز داشت: این بزرگوار راه مقاومت در برابر باطل را به امت نشان داد و فداکاری در راه خدا و چشم‌پوشی از همه چیز را در راه برافراشتن پرچم حق به جهانیان آموخت.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: صبر و بردباری، علم وسیع و دانش وافر، سخنان سنجیده و منطقی ایشان در فرصت‌های حساس توأم با آن مظلومیت و ستم‌های جانکاهی که به آن حضرت وارد آمده، از حضرت زینب(س) چهره یک شخصیت بی‌نظیر، رزم‌آور شجاع، جهادگر بی‌باک و سخنوری توانا را در قلوب و اذهان ترسیم کرده است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) نیز بانویى بزرگوار از دودمان پاک نبوت است که توسل به آن حضرت براى حل مشکلات بزرگ بسیار تجربه شده و کرامات بسیارى از آن بانوى گرامى نقل شده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که محوری ترین سیره زندگانی حضرت زینب(س) دفاع از حریم ولایت و حجاب است بیان داشت: درسی که حضرت زینب(س) در صحرای عاشورا به جهانیان آموخت این بود که در سخت ترین و تنگنا ترین لحظات نباید از حریم ولایت دور شد و در آن لحظات نیز هم باید از حریم ولایت دفاع کرد.

حجت الاسلام موسوی حجاب و عفاف حضرت زینب(س) را مهم ترین یادگار ایشان در میان جوانان به ویژه دختران دانست و گفت: حضرت زینب(س) به جهانیان نشان دادند که حجاب برای زنان و دختران محدودیت نیست بلکه راهی برای کسب سربلندی و عزت دنیوی و اخروی است.

استاد حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنانش از برگزاری مراسم شهادت حضرت زینب(س) در مساجد، حسینیه ها و مراکز فرهنگی شهرستان خرمشهر خبر داد و بیان داشت: امیدواریم جوانان با حضور در این مراسم‌ و برنامه‌ها، راه و روش واقعی زندگی خود را یافته و بر حقانیت دین خود آشنایی بیشتری پیدا کنند./9461/ت303/ب


ارسال نظرات