۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۰۲۵۸

چند خبر کوتاه از اعتکاف در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ آماری از شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف در خوزستان، برگزاری 8 گفتمان دینی در جمع معتکفین شهرستان شوشتر عناوین چند خبر کوتاه از آیین معنوی اعتکاف در استان خوزستان می باشد.
اعتکاف


حجت الاسلام سعید علی پور، رییس تبلیغات اسلامی اندیمشک در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، به برگزاری مراسم اعتکاف در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از یک هزار و 585 نفر در این شهرستان در آیین پر فیض اعتکاف شرکت کرده اند.

این مقام مسؤول در ادامه اظهار داشت: از مجموع تمامی شرکت کنندگان 340 نفر مرد و یک هزار و 245 نفر زن هستند.

حجت الاسلام علی پور به مساجد میزبان آیین اعتکاف اشاره و ابراز داشت: سه مسجد در روستاهای شهرستان و 13 مسجد نیز در سطح شهر میزبان شهروندان معتکف هستند.

حجت الاسلام علی پور تبیین احکام اعتکاف، نماز جماعت و قرائت دعای عهد، ختم قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی و کتابخوانی، آموزش قرآن و احکام را از برنامه های درنظر گرفته شده برای معتکفین در این شهرستان نام برد.

800 نفر در شهرستان شوش معتکف شدند

حجت الاسلام علی سپهوند، رییس اداره تبلیغات اسلامی شوش اظهار داشت: برگزاری آیین اعتکاف در 12 مسجد شهر و روستای شهرستان شوش برگزار شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شوش با اشاره به افزایش معتکفین نسبت به سال گذشته اظهار داشت: امسال هشتصد نفر از مردم شهرستان شوش و روستاهای همجوار در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.

وی گفت:70 درصد معتکفین این شهرستان بانوان و 80 درصد نیز جوانان هستند که درایام اعتکاف، گفتمان دینی، تبیین احکام، جلسات پرسش و پاسخ، ذکرمناجات و نیایش با معبود، دعا وتلاوت قرآن انجام می شود.

حجت الاسلام سپهوند به بیان آماری از شرکت کنندگان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 90، ششصد نفر در شهرستان شوش معتکف شدند.

بیش از چهار هزار نفر در دزفول معتکف شدند

محمد حسن ژولاپور، مسؤول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی دزفول اظهار داشت: در سال 91 چهار هزار و پانصد نفر در آیین اعتکاف این شهرستان شرکت کردند.

وی تصریح کرد: معتکفان دزفول در 43 مسجد در حال دعا و مناجات هستند که از این تعداد 22 مسجد درسطح شهر دزفول و بقیه در روستاها و شهرهای تابعه هستند.

ژولاپور با بیان این که در نظر داریم سال آینده برای نوجوانان نیز فضای اختصاصی قرار دهیم گفت: که 14 مسجد در سطح شهرستان دزفول ویژه اعتکاف خواهران، پنج مسجد مشترک و 24 مسجد ویژه اعتکاف آقایان می باشند.

وی در پایان اظهار داشت: سخنرانی، قرائت قرآن و دعا را از جمله برنامه های معتکفان می باشد.

برگزاری 8 گفتمان دینی در جمع معتکفین شهرستان شوشتر

8 گفتمان دینی با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر درجمع معتکفین این شهرستان برگزار شد.

این گفتمان ها با محوریت مسائل دینی و سیاسی با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر در جمع معتکفین این شهرستان برگزار شد

در این گفتمان ها موضوعات مختلف دینی و معرفتی از جمله مهدویت، فلسفه احکام، فرقه های انحرافی و همچنین موضوعات سیاسی داخلی و منطقه ای مورد بحث قرار گرفت./9464/پ203/ب

ارسال نظرات