۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۳۰۲۶۹
امام جمعه اصفهان:

ائمه جماعات باید در رسیدگی به مشکلات محل دلسوز باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی در گردهمایی ائمه جماعات مساجد اصفهان گفت: ائمه جماعات باید در رسیدگی به مشکلات محل دلسوز باشند.
امام جمعه اصفهان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در گردهمایی ائمه جماعات اصفهان وظیفه روحانی را در محل بسیار مهم دانست و اظهار داشت: ائمه جماعات باید ضمن همراهی، همدردی و ارائه مشاوره به اهالی محل و نمازگزاران، در رسیدگی به مشکلات محل دلسوز باشند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: در روایتی از امام جواد (ع) آمده است که اگر مومنی بخواهد کاری را آغاز کند و به کمال برساند به سه چیز نیاز دارد: توفیق الهی شامل حال او شود، پند دهنده نفس خود باشد و نصیحت دیگران را بپذیرد.

وی اذعان داشت: اگر از امکانات مسجد که غالباً از ناحیه مردم فراهم شده است، فقط برای برگزاری نماز جماعت استفاده شود، کفران نعمت و پشت پا زدن به توفیق الهی است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان خطاب به ائمه جماعات اظهار داشت: مسلمان شدن، روحانی شدن و امام جماعت شدن هر کدام توفیقی است که از جانب پروردگار شامل حال شما شده است،‌ از این رو اگر فقط به خواندن نماز جماعت اکتفا کنید ظلم بزرگی به خودتان کرده اید.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) کشور و بلکه جهانی را متحول و اداره کرد حال ما به عنوان یک روحانی نمی توانیم اداره امور مربوط به یک محله را برعهده بگیریم؟

آیت الله طباطبایی بر ارتباط روحانیت با جوانان تأکید کرد و با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: قلب جوان مثل مزرعه خالی است که هر چه در آن کاشته شود قبول می کند لذا اگر ایمان بکارید پذیرا ست و اگر بذر کفر و نفاق پاشیده شود در دل آن جوان کفر و نفاق می روید.

وی افزود: شاکله وجودی انسان ها در سنین بالا قالب بندی شده است لذا نفوذ در آن ها دشوار است اما ظرفیت دوران جوانی را فراموش نکنید چرا که ارتباط صحیح با نوجوانان و جوانان در مسجد می تواند بستر مناسبی برای آموزش و ترویج شعائر دین مبین اسلام و مبارزه با تهاجم فرهنگی را فراهم کند. /924/د102/ج

ارسال نظرات