۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۰۴۶۲

امام جمعه جدید سوسنگرد منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید شهرستان سوسنگرد با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.
مراسم معارفه امام جمعه سوسنگردبه گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان سوسنگرد روز گذشته با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، حجت الاسلام محمد‎زاده، رییس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان و مسؤولان محلی در تالار فرمانداری دشت آزادگان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام احمد ساری، امام جمعه سابق شادگان با حکم حجت الاسلام تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برای امامت جمعه شهرستان سوسنگرد منصوب شد.

در این مراسم، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به اهتمام مسؤولان نسبت به حل مشکل اشتغال گفت: همین موضوع بسیاری از مسائل حیاتی ممکلت اعم از منابع صنعتی، عمران، کشاورزی و دامداری را شامل می‎شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به تاریخچۀ خوبِ شهرستان دشت آزادگان به ویژه شهر سوسنگرد بیان داشت: همان‌گونه که مشهور است، در کشور ما دو منطقه فوق العاده حاصلخیز و پر رونق برای دامداری و کشاورزی وجود دارد، یکی دشت مغان در اردبیل، و دیگر همین دشت میشان (دشت آزادگان امروزی) است، که اینها مراکز اصلی و قطب دامداری و کشاورزی در سراسر ایران بوده و هستند؛ بنابراین امیدواریم اشتغال در دشت آزادگان را از طریق همین راه طبیعی خودش یعنی کشاورزی و دامداری رونق ببخشند.

آیت الله موسوی جزایری با نگاهی به وظایف و مسؤولیت های ائمه جمعه خاطرنشان کرد: مسؤولیت های ائمه جمعه شامل فعالیت های شرعی و مذهبی و فرهنگی است؛ اما واقعیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی این گونه رقم خورده که آحاد مردم که خود انقلاب کردند، جامعۀ روحانیت را مسؤول می دانند.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان مجلس و ائمه جمعه باید با اتحاد و پشتیبانی همدیگر در راستای پیگیری و حل مسائل مملکت موانع را از سر راه بردارند.

آیت الله موسوی جزایری با تقدیر از حجت الاسلام سید طالب موسوی امام جمعه سابق شهر سوسنگرد ابراز داشت: وی در مدتی که این مسؤولیت مهم را بر عهده داشت به خوبی از عهدۀ آن برآمد و اینک از تجربه های گرانقدر وی که در طول این مدت کسب کرده‌اند، در جای دیگری استفاده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان تصریح کرد: حجت الاسلام احمد ساری نیز شخصیت روحانی بسیار نیک و محبوبی در شهر شادگان بودند که اینک به عنوان امامت جمعه سوسنگرد به فضل خدا وظایف و مسئولیت های خودشان را به نحو احسن انجام خواهند داد.

گفتنی است، حجت الاسلام سید طالب موسوی 9 سال مسؤولیت امامت جمعه شهر سوسنگرد را به عهده داشت و حجت الاسلام احمد ساری طی حکمی به عنوان امام جمعه جدید این شهر معرفی شد./9464/پ203/س
ارسال نظرات