۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۵۰۶
آیت الله علوی گرگانی:

دنیا پرستی ریشه جنایت ابرقدرت های جهانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی اعتقاد به قیامت و فانی بودن دنیا را برای اصلاح شیوه زندگی بشر ضروری خواند و گفت: زورآزمایی ابرقدرت ها به رسیدن به مطامع دنیایی است.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان مرزبانی نقاط مختلف کشور، نداشتن باور صحیح از دنیا و آخرت را زمینه همه گناهان و ظلم به دیگران دانست و اظهار داشت: این همه جنایاتی که ابرقدرت ها انجام می دهند و زورآزمایی های آنها برای این است که به فانی بودن دنیا معتقد نیستند و مطامع خود را دنبال می کنند.

وی هدف از بعثت 124 هزار پیامبر را راهنمایی و هدایت بشر عنوان کرد و افزود: از حضرت آدم تا حضرت خاتم همگی درصدد بودند که بندگان خدا در پیچ و خم های دنیا گم نشوند و فریب زرق و برق آن را نخورند و بدانند که فایده مال و اموال تنها برای این دنیای گذرا است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان آیاتی از قرآن کریم در معرفی دنیا و آخرت، گفت: هرچه در این دنیا وجود دارد کالا است و پس از استفاده دور ریخته می شود و تنها آن چیزی برای انسان تا ابد باقی می ماند که برای خدا و در راه او مصرف شده باشد.

آیت الله علوی گرگانی به ذکر خاطره ای از آیت الله شهید غفاری و نحوه اسارت و شکنجه وی در رژیم طاغوت و ظلم و ستم دستگاه حکومتی در آن دوران پرداخت و افزود: آنها فکر می کردند با این کارها می توانند بر سر قدرت بمانند ولی امروز می بینید که عاقبت شان چه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فرماندهان مرزبانی ها را به خودسازی و تهذیب نفس سفارش و تصریح کرد: مراقب از قدرت خود سوء استفاده نکنید و حق مردم را به هیچ وجه زیر پا نگذارید و همواره به دنبال تغییر و پیشرفت معنوی باشید، خود را گم و خدا را فراموش نکنید./928/پ202/ج

ارسال نظرات