۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۰۶۶۴

کنگره منطقه‌ای شعر عاشورایی در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری کنگره شعر عاشورایی با حضور استان‌های شمال غرب کشور در شهر اردبیل خبر داد.
کنگره شعر عاشورايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، امروز در همایش هیأت‌های مذهبی اردبیل که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: هم‌ اکنون یک هزار و 200 هیأت مذهبی در استان اردبیل فعالیت دارند که 610 مورد از آن تعداد در شهر اردبیل میزبان خیل دوستداران اهل بیت هستند.

وی از برگزاری سومین همایش سراسری تجلیل از پیرغلامان حسینی کشور در آبان ماه سالجاری خبر داد گفت: این همایش ملی به میزبانی اردبیل با هدف تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله‌الحسین(ع) و معرفی الگوهای شاخص در این عرصه برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل همچنین از برگزاری کنگره شعر عاشورایی با حضور استان‌های شمال غرب کشور در شهر اردبیل خبر داد و افزود: کنگره شهر عاشوایی با حضور شعرای اهل بیت عصمت و طهارت استان‌های شمال غرب کشور امسال در اردبیل برگزار می شود.

حجت الاسلام ستوده با بیان این‌که محور اصلی این کنگره امسال توجه به نوحه‌های سنتی و کاهش میزان شعر کلاسیک است، تصریح کرد: این کنگره بهمن ماه امسال با محوریت شعر سنتی و مرثیه برای پاسخگویی به علاقه‎مندی شاعران حسینی استان‌های شمال‌غرب کشور برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر رعایت حسن خلق، نظم، توجه به مشکلات مردم، آراسته بودن به صفات نیکو، دوری از تکبر و چاپلوسی را از مهم ترین ویژگی های لازم برای مسؤولان هیأت های مذهبی دانست و گفت: متولیان هیأت حسینی رسالت خطیری در جلوگیری از ورود شرک خفی به مجالس مذهبی بر عهده دارند.

همچنین عوض قاسمی، رییس شورای هیأت‌های مذهبی استان اردبیل از فعالیت 110 هیأت مذهبی ویژه بانوان در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: محوریت برنامه های این مجالس تلاوت قرآن به شکل دسته جمعی و برگزاری برنامه‌های مذهبی و معنوی در ایام و مناسبت‌های مختلف در مساجد و منازل است.

وی از صدور مجوز به شکل‌گیری 50 هیأت جدید در سه سال اخیر خبر داد و خاطر نشان کرد: بیش از 600 پرچم به نام هیأت‌های مذهبی با مساعدت تبلیغات اسلامی تهیه شده تا به صورت یک دست هیأت‌های مذهبی از این نشان پرچم در برنامه‌هایشان استفاده کنند.

رییس شورای هیأت‌های مذهبی استان اردبیل در پایان از برگزاری آزمون با محوریت کتاب قصه کربلا میان هیأت‌های مذهبی خبر داد و گفت: برگزیدگان این مسابقه فرهنگی مذهبی قرار است با حمایت مادی و معنوی تبلیغات اسلامی استان عازم عتبات عالیات شوند./935/پ203/ب

ارسال نظرات