۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۳۰۶۹۷
عضو هیات رییسه مجلس:

غرب خواسته‌های خود را در چارچوب ان ‌پی ‌تی مطرح کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر این‌که غرب باید خواسته های خود را در چارچوب ان پی تی مطرح کند، گفت: فتوای اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت استفاده از بمب اتمی، برای جلب اطمینان گروه 1+5 کافیست.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس
محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به مواضع اخیر گروه 1+5 در خصوص بررسی پیشنهادات ایران در مذاکرات مسکو، اظهار داشت: اگر غرب به دنبال کسب اطمینان از فعالیت‌های هسته ای ایران است، بایستی خواسته‌های خود را در چارچوب مقررات ان.پی.تی داشته باشد.

وی با اشاره به فتوای اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت تولید و استفاده از بمب اتمی، خاطرنشان کرد: این فتوای مهم و تاریخی که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ای غربی داشت، برای جلب اطمینان گروه 1+5 کافیست، از این رو محور مذاکرات آینده در مسکو بایستی تنها حول محور مسائل فنی باشد.

فرهنگی با بیان این‌که سیاست فشار و تهدید در مذاکرات دیگر پاسخگو نیست و غرب ناگزیر به پذیرش ایران هسته‌ای است، افزود: در نشست های تخصصی و فنی آینده، باید واقع بینانه و منطقی نسبت به موضوع پرونده هسته ای ایران گفت و گو شود و اظهارنظرها نیز باید بر همین مضامین استوار باشد.

وی با بیان این‌که ایران در استفاده از حق مسلم خود در زمینه‌های صلح‌آمیز ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول سال های اخیر بر استفاده صلح آمیز از فناوری های هسته ای تاکید کرده و هیچ‌گاه از این موضع گیری به حق و روشن خود عقب نشینی نخواهد کرد و باید غربی ها در این زمینه متوجه محور مذاکرات باشند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس است که تیم مذاکره کننده ایرانی در نشست های استانبول و بغداد همواره برای دست یابی به یک جمع بندی روشن و شفاف تلاش های مناسب و مؤثری را انجام داده است و غرب نباید به دنبال فرصت‌سوزی و یا چالش با ایران باشد.

وی با ابراز امیدواری از نتایج سومین دور مذاکرات ایران با گروه 1+5 در مسکو، تصریح کرد: قطعا رژیم صهیونیستی از نتیجه مطلوب مذاکرات استقبال نخواهد کرد، چنان که اظهارنظرهای مختلف و اخیر مقامات این رژیم جعلی نسبت به روند مذاکرات هسته ای ایران در جهت حاشیه‌سازی و فرافکنی بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر نگرش منطقی و عقلانی گروه 1+5 تصریح کرد: چنانچه مذاکره ‌کنندگان غربی رویکرد منطقی در مذاکرات داشته باشند به طور قطع نتایج مطلوبی حاصل می شود، در غیر این‌صورت باید بدانند که تحریم‌ها نه تنها تاثیر چندانی در روند پیشرفت ایران اسلامی نداشته بلکه در بسیاری از موارد عامل خودکفایی کشور بوده است./935/ت302/ج
ارسال نظرات