۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۳۰۸۷۸
مدیر کل ارشاد خوزستان خبر داد:

بیش از 107 مؤسسه رسمی قرآنی در خوزستان فعال‌اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از فعالیت بیش از 107 مؤسسه رسمی قرآنی در خوزستان خبر داد و اظهار داشت: با تدابیر مشخص شده پیش بینی می شود تعداد این مؤسسات قرآنی در سال جاری به 400 فقره برسد.
حجت الاسلام سپهر ، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، صبح امروز در دومین همایش تجلیل از فعالان قرآنی استان خوزستان، به ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی این اداره کل در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: خوزستان هم اکنون دارای 107 مؤوسسه رسمی قرآنی بوده، و پیش بینی می شود که تعداد این مؤسسات قرآنی در سال جاری به 400 فقره برسد.

وی در ادامه بیان داشت: سال گذشته در راستای توسعه فعالیت های قرآنی، 17 نمایشگاه قرآنی در خوزستان برگزار شد که از این تعداد 2 نمایشگاه در اهواز برگزار که با استقبال خوب مردم و جوانان روبه‌رو شد.

این مقام مسؤول به بخشی از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان پرداخت و عنوان داشت: شرکت بیش از 5 هزارنفر درآزمون حفظ و مفاهیم قران، اعزام نفرات به مسابقات قرانی استان زنجان، توزیع بیش از 13 هزارجلد نهج البلاغه و سایرکتب قرآنی میان دستگاه ها و پرداخت اجاره بها به 15 موسسه قرآنی و برگزاری سه دوره آموزشی تربیت مربی حوزه قرآنی، بخشی کوچک از فعالیت های این اداره کل در سال گذشته است.

حجت الاسلام سپهر در پایان سخنان خود، اظهار داشت: ما باید از توجهات ویژه حضرت آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و دکتر حجازی، استاندار خوزستان سپاسگذار باشیم که کمک های زیادی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای توسعه فعالیت های قرآنی در منطقه کرده اند.

جهان اسلام امروز می خواهد اسلام و قرآن را از منظر نظام جمهوری اسلامی دریافت کند

همچنین علی اصغر وحیدی، دستیار ارشد استاندار خوزستان در بخش دیگری از این همایش با قدردانی از تلاش های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به نهضت بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و با بیان این که رسالت موسسات قرآنی در ارتقای مفاهیم قرآنی در کشور بسیار حایز اهمیت است، اظهار داشت: جهان اسلام امروز می خواهد اسلام و قرآن را ازمنظر نظام جمهوری اسلامی مشاهده و دریافت کند و باید فعالان فرهنگی نظام قدرتمند ایران رمز موفقیت انقلاب اسلامی را برای آنها تبیین کنند که یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران ولایت فقیه بود.

عضو شورای عالی قرآنی خوزستان رمز موفقیت ملت ایران را توجه به قرآن و تأسی به اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) عنوان کرد و گفت: هم اکنون نظام ایران که داعیه دار اسلام ناب محمدی(ص) است، باید در عرصه های قرآنی بیش از دیگر کشورها بدرخشدو برای این مهم فعالیت های قرآنی خود را انسجام بیشتری بخشد.

دستیار ارشد استاندار خوزستان یکی از موانع موجود دراین راستا را نبود انسجام و هماهنگی بین مجموعه هایی که در زمینه امور قرآنی فعالیت می کنند، نام برد و بیان داشت: شورای عالی قرآنی خوزستان در تلاش است تا این نقصان را با جلوگیری از موازی کاری دستگاه ها حل کند.

دستیار ارشد استاندار خوزستان در پایان سخنان خود، با اشاره به این که خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور و دارای پیشینه غنی اسلامی است خواستار توجه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر تخصیص کمک های مالی بیشتر در زمینه فعالیت های قرآنی شد.

گفتنی است در پایان این همایش به برگزیدگان آزمون سال گذشته حفظ و مفاهیم قرآن، مربیان برتر موسسات قرآنی، رییس و کارشناسان برتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز 22 نفر از راهیان سرزمین وحی جوایزی به رسم یادبود اهدا شد./9465/پ202/س
ارسال نظرات