۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۰۵۷
مدیرکل ارشاد مازندران مطرح کرد؛

حجاب و عفاف اعلام موجودیت فرهنگ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: از بین بردن عوامل تزلزل در خانواده ها، کاهش فاصله‌های طبقاتی و ترویج معرفت دینی از مسائلی است که باید در جامعه نهادینه شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، شب گذشته در جلسه شورای فرهنگی که در دفتر امام جمعه نکا برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب ما براساس اسلام و فرهنگ است و باید به مسائل دینی به ویژه حجاب و عفاف بیش از گذشته توجه شود.

وی با بیان این که دستگاه هایی که در بحث حجاب و عفاف کمرنگ ظاهر می شوند باید در این راستا رعایت مسائل اخلاقی و اجتماعی را انجام دهند، تصریح کرد: از بین بردن عوامل تزلزل در خانواده ها، کاهش فاصله‌های طبقاتی و ترویج معرفت دینی از مسائلی است که باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: افراد مذهبی برای اماکن، بازار، دریا، تفرجگاه و... را برای انجام ناهنجاری از سوی عده ای از افراد ناامن کنند و خود را از اجتماع کنار نکشند بلکه با ورود به جامعه، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی یادآور شد: با توجه به حضور گسترده گردشگران و مردم استان در سواحل، تبلیغات محیطی انجام شده و بسته‌های فرهنگی شامل کتابچه‌هایی با موضوع عفاف و حجاب، آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم نیز در سواحل استان مازندران توزیع می‌شود.

امام جمعه نکا نیز در این جلسه با تبریک به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) این روز را از اعیاد بزرگ مسلمانان یاد کرد که باید با اخوت و برادری همراه باشد.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، با اشاره به رعایت حجاب و عفاف اظهار داشت: رعایت حجاب در اماکن عمومی و ادارات از نکاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان این که توجه به دین و اسلام از مسؤولیت های بزرگ ما در این جامعه است که نباید به فراموشی سپرده شود، افزود: در طول تابستان در راستای حجاب و عفاف باید آسیب شناسی خاصی انجام شود و با مظاهر فساد، بی حجابی و بی بند و باری در جامعه به شدت برخورد شود.

فرماندار نکا نیز ضمن قرائت مصوبات جلسه گفت: بازدید مشترک بازرگانی، اصناف و فرمانده نیروی انتظامی از بازار و فروشندگان و تذکر به فروشندگان بدحجاب و بی حجاب صورت می‌گیرد.

رضا آزادی کناری ادامه داد: برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی و بی حجابی، ورود دستگاه قضایی و برخورد مناسب و جدی، اطلاع رسانی آثار مخرب بی حجابی، مشروبات و مواد مخدر در جامعه و بازدید از ادارات و نهادها و تذکر رعایت حجاب و عفاف از دیگر مصوبات این جلسه بود./950/پ202/س
ارسال نظرات