۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۳۱۲۲۰

عناوین چند خبرکوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ توانمندسازی مهارتی دانش‌آموزان و دانشجویان خوزستان، تعویض همه کتب پایه دوم ابتدایی، اجرای طرح نشاط و تعالی در غرب اهواز، برگزاری دوره‌های تابستانه مشکات‌النور در اندیمشک و اعلام برنامه های بزرگداشت سالگرد فاجعه هفتم تیر در سازمان صنعت و معدن خوزستان، از عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، در آیین افتتاح و کلنگ زنی 16 پروژه عمرانی در دانشگاه شهید چمران، با اشاره به این که کاهش بازار کار ناشی از کم شدن جذب دستگاه‌های دولتی و اجرای اصل 44 قانون اساسی در راستای خصوصی سازی است، اظهار کرد: به همین دلیل یکی از برنامه‌های ما این است که مدارس را به سمت علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای سوق دهیم.

وی نیروی انسانی را یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه استان خوزستان دانست و بیان داشت: اعتقاد ما این است که اگر این حلقه‌ها را به یکدیگر وصل کنیم مشکلات استان نیز حل خواهند شد.

این مقام مسؤول گفت: در بخش نیروی انسانی خوزستان اگر چه نیروهای ما از لحاظ ولایتمداری اعتقاد و کیفی در وضعیت خوبی هستند اما در بحث توانمندی مشکلات جدی داریم.

عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه پایه دانشگاه‌ها در مدارس شکل می‌گیرد، تأکید کرد: در صورتی که در مدارس دانش ‎آموزان از نظر اعتقادی و علمی خوب تربیت شوند در آینده نیز دانشگاه‌های ما مشکلی نخواهند داشت.

وی ارتقای رتبه علمی خوزستان از 27 به رتبه 14 در سال‌های اخیر را یادآور شد و گفت: این جایگاه هنوز برای استانی با این همه توانمندی و ظرفیت شایسته نیست و باید ارتقا یابد.

استاندار خوزستان گفت: در همین راستا، توسعه و آموزش مسائل مربوط به تربیتی در مدارس در دستور کار قرار گرفت و در طرح معراج اندیشه که از دو سال پیش در استان آغاز شده تاکنون به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌ایم.

حجازی بیان داشت: آمار پشت کنکوری خوزستان زیاد است اما این نباید سبب شود که تمام توجه و نگاه ما به سمت این افراد باشد؛ چرا که سالانه 54 هزار نفر از دانشگاه‌های استان فارغ التحصیل می‌شوند که 90 درصد خروجی آنها از دانشگاه‌های پیام نور و آزاد هستند اما بازار کار خیلی برای این افراد ایجاد نشده است.

وی مسأله تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های استان را متذکر شد و گفت: جذب هیأت علمی نشان داد که در این خصوص چندان موفق نبوده‌ایم و آمار جذب استاد متناسب با افزایش تعداد دانشجویان نیست از این رو، باید فعالیت‌های ما به سمت تربیت نیروی انسانی به منظور جذب هیئت علمی از استان و تقویت آنها سوق داده شود.

این مقام مسؤول به موفقیت‌های پژوهشی در استان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: خوزستان در جذب اعتبارات پژوهشی از صنعت طی چند سال گذشته با 130 میلیارد ریال اعتبار، موفقیت‌های خوبی کسب کرده اما هنوز خیلی راضی نیستیم این در حالی است که اگر مناطق نفت‌خیز جنوب وارد این عرصه شود این رقم افزایش زیادی خواهد یافت.

استاندار خوزستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری که در بخش نیروی انسانی در مدارس و آموزش عالی هم اکنون در حال انجام است، استان در آینده به نتایج بهتری دست یابد.

تعویض همه کتب پایه دوم ابتدایی

عبد العظیم مهر خواه، معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با بیان این که در سال تحصیلی جدید همه کتب پایه دوم ابتدایی تعویض شده اند و معلمان برای تدریس در این پایه نیاز به بازآموزی و آموزش ضمن خدمت دارند، اظهار داشت: به منظور آمادگی کامل معلمان برای تدریس کتب جدید، 290 نفر از آنان برای فراگیری شیوه های نوین تدریس و فنون جدید کلاس داری به تهران اعزام شده اند تا پس از بازگشت، معلمان خوزستانی را آموزش دهند.

وی در ادامه تعداد مدرسینی که برای فراگیری آموزش های لازم به تهران اعزام شده اند را 140 نفر زن و مابقی مرد اعلام کرد و افزود: این مدرسان دوره های تدریس پایه های دوم و ششم ابتدایی را همزمان فرا می گیرند.

مهر خواه با اشاره به تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: سال گذشته همه کتب پایه اول و امسال نیز تمامی کتب پایه دوم ابندایی تعویض شده اند و درسال 92 نیز کتب پایه سوم تعویض خواهند شد.

این مقام مسؤول تعداد کلاس های پایه دوم درخوزستان را بیش از سه هزارکلاس درس اعلام کرد و افزود همین تعداد معلم برای اداره کلاس ها در سراسر خوزستان پیش بینی شده است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، عنوان های کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی را ریاضی، علوم تجربی، فارسی، دینی و قرآن، علوم اجتماعی، هنر و کار و فناوری و تربیت بدنی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: زمان بازآموزی آموزش ضمن خدمت معلمان خوزستانی روزهای 27 و 28 تیرماه می باشد، کلاس های ضمن خدمت برادران و خواهران جداگانه و به صورت مستقل برگزار خواهد شد.

طرح نشاط و تعالی در غرب اهواز اجرا شد

عادل فرهانیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) اهواز، با اشاره به آغاز طرح نشاط و تعالی در غرب اهواز، اظهار داشت: در این طرح علاوه بر اولویت قراردادن جوانان و نوجوانان در برنامه‌های متنوع، توجه و تأکید بر ترویج فرهنگ و تفکر بسیج و سوگیری طرح در جهت خدمت‌رسانی به مردم با محوریت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از مهم‌ترین رویکردها خواهد بود.

وی در ادامه افزود: فراهم کردن زمینه جذب جوانان و نوجوانان در ارتش ده‌‌ها میلیونی بسیج و رشد و تعمیق باورهای دینی، اخلاقی و رفتاری آنان در قالب تقویت شجره طیبه صالحین در رده‌های بسیج و کیفی‌سازی حلقه‌های تربیتی، معرفتی و بصیرتی صالحین از دیگر شاخصه‌های مهم در طرح نشاط و تعالی امسال می‌باشد.

این مقام مسؤول گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص فراهم کردن زمینه حفظ و انسجام نیروهای سازماندهی شده در رده‌های مقاومت بسیج و سالم‌سازی محیط جامعه از ناهنجاری‌های ناشی از بیکاری و سرگردانی اقشار نوجوان و جوان و استفاده بهینه و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان در جامعه اسلامی و ایجاد روحیه نشاط، رشد و شکوفایی در اجتماع از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) اهواز اظهار داشت: طرح نشاط و تعالی در مقاطع تحصیلی مختلف ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اجرا خواهد شد. مناطق عرب‌نشین اهواز اعم از شهر و روستا شامل اجرای این طرح می‌شوند و تعداد 150 پایگاه و مسجد در این امر دخیل هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به تجارب سال‌های گذشته و استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه‌های بسیج، امید است در سال جاری جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر در این طرح شرکت داشته باشند.

فرهانیان به معرفی موضوعات کلاس‌های آموزشی طرح نشاط و تعالی پرداخت و عنوان کرد: این طرح با موضوعات اعتقادی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی در غرب اهواز برگزار خواهد شد. بخش اعتقادی این طرح شامل کلاس‌های قرآن،‌ احکام، تواشیح و امر به معروف و نهی از منکر، بخش کلاس‌های ورزشی شامل فوتبال، فوتسال، تیراندازی، شنا، دوچرخه‌سواری، دومیدانی، کلاس‌های فرهنگی و آموزشی شامل آموزش رایانه، وبلاگ‌نویسی، اینترنت و فضای مجازی، پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و کلاس‌های تقویتی درسی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) اهواز در ادامه افزود: بصیرت‌افزایی، نشست‌های سیاسی، برگزاری اردوهای درون استانی و برون‌استانی، دیدار از خانواده معظم شهدا و برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های این طرح خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) اهواز گفت: در طرح نشاط و تعال سال جاری شاهد افزایش تعداد پاسگاه‌های مجری و تعداد شرکت‌کنندگان خواهیم بود. از سویی دیگر با توجه به رویکرد بسیج در سرفصل شجره طیبه صالحین و استفاده از قشر روحانی و طلبه در طرح نشاط و تعالی، طرح در سال جاری از کیفیت و کمیت بالاتری برخوردار خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: طرح نشاط و تعالی در سال جاری از 27 خردادماه آغاز می‌شود و تا 27 تیرماه ادامه خواهد داشت و با توجه به همزمان بودن این طرح با ماه رمضان، کلاس‌های مربوط در این ماه پس از نماز مغرب و عشا برگزار می شوند و برنامه اردوهای تابستانی بسیج هم به شهریورماه موکول خواهد شد.

برگزاری دوره‌های تابستانه مشکات‌ النور در اندیمشک

امین رشیدی، مدیر مؤسسه قرآنی مشکات‌النور اندیمشک، با اشاره به آغاز نام‌نویسی در مؤسسه قرآنی مشکات‌النور، اظهار داشت: نام‌نویسی در این مؤوسسه از متقاضیان قرآن‌آموز تا آخر خردادماه ادامه دارد.

ور در ادامه افزود: فعالیت این مؤسسه در این بخش آموزشی از سه‌شنبه 6 تیرماه آغاز خواهد شد.

رشیدی تصریح کرد: دوره آموزش دختران و پسران رده سنی 6- 4 ساله رشته‌های حفظ قرآن و پسران نوجوان در رشته‌های روخوانی و روانخوانی برگزار می‌شود.

رشیدی ادامه داد: کلاس‌های آقایان روزهای زوج ساعت 20- 18 و کلاس بانوان روزهای فرد ساعت 10- 8 کوی رسالت، بلوار شهید چمران، مجموعه فرهنگی بوستان قرآن برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی مشکات‌النور اندیمشک در پایان سخنان خود، هدف از برگزاری برنامه‌های قرآنی را برقراری انس بیشتر جوانان با قرآن و ایجاد فضای معنوی در منطقه بیان کرد.

اعلام برنامه های بزرگداشت سالگرد فاجعه هفتم تیر در سازمان صنعت و معدن خوزستان

کریم کلاتی، سرپرست روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، با بیان این که هفتم تیر یادآور شهادت سید شهدای انقلاب، شهید مظلوم بهشتی و هفتاد و دو تن از بهترین یاوران و یاران انقلاب و حضرت امام (ره) است، اظهار داشت: شهید بهشتی و یارانش با نثار خون پاک خویش، اسلام و انقلاب اسلامی را بیمه کرده است و پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مستحکم کردند.

وی در ادامه به بیان اقدام ها و کارهایی که در ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر در سطح درون سازمانی و برون سازمانی پرداخت و گفت: مراسم ویژه بزرگداشت شهدای هفتم تیر به مدت سه شب از شامگاه پنج شنبه، پنجم تیر تا شامگان شنبه، هفتم تیر پس از نماز مغرب و عشا در محل بقعه متبرکه علی ابن مهزیار اهوازی برگزار خواهد شد.

کلاتی اظهار داشت: برگزاری مراسم ویژه شب هفتم تیر در نمازخانه های ادارات هم خانواده، برپایی نمایشگاه ویژه این ایام، چاپ پوستر، بروشور، و کتاب های ویژه زندگی نامه شهدای هفتم تیر و دیدار با خانواده شهدا و رؤسای قوه قضاییه در استان از جمله برنامه های این ستاد در ایام گرامیداشت سالگرد هفتم تیر است.

سرپرست روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در پایان از اقشار مختلف مردم قدرشناس، تشکل های صنفی، صنعتی و صادراتی، کسبه و بازاریان، تجار و بازرگانان و صادرکنندگان، مسؤولان و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت هم خانواده سراسر استان دعوت کرد در آیین ها و برنامه های ویژه سالگرد شهدای هفتم تیر شرکت کنند./9465/د101/ب

ارسال نظرات